Snor, svett och tårar...

Valborgsmässoafton blev inte riktigt vad jag hade hoppats på, den här förbannade förkylningen knäcker mig snart. Nu har jag hostat så mycket att jag har träningsvärk i magen. Skulle ha gett mig av in till Bergkvara igår för att lyssna på kusin Sören när han höll tal vid brasan igår, men det var bara att skippa.

Stormen och kylan håller i sig här nere. Just nu är det 2,9 grader och det blåser så taket snart lyfter. Nu börjar det sina i vedboden dessutom, snart får jag ge mig ut och hugga lite nytt... hur nu det ska gå till. Har huggit en gång tidigare och det var rena rama turen att jag inte högg mig i ett ben. Men det ska nog lösa sig.

Annars har jag inte orkat göra så mycket. Skrivit har jag naturligtvis gjort men för övrigt har det inte blivit så mycke gjortt. Försökte ta små skott av syrenen för att täppa till några hål vi har i häcken, men det var tji att stå där ute på eftermiddagen. Tårar och snor rann av all blåst så jag la ner det. Sist jag kollade såg jag de två skott jag satte stå kvar, men det blir nog inte så länge till om det fortsätter så här. Nä, just nu får jag hålla mig till inomhusaktiviteter, typ dammsugning å så... Yippi!!!

                          
                             Det är rätt häftigt att se hur allt bara blir grönare för varje dag som går.

                          
                Just nu är vattnet inte direkt inbjudande, men jag räknar med att det snart ska bli det :)

Nu har brasan brunnit ut så det finns bara ett alternativ kvar om jag inte ska få köldskador; krypa ner i sängen :)

Natti natti :)

Kommentarer
Postat av: MaPa

Du får nog krypa till korset, åka till Växjö och bli frisk och få mer ved. Om några dagar kommer värmen tillbaka och då blir allt bättre. Kram

2011-05-02 @ 10:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker