Latrintömning och gräsklippning

Dagen började med en långpromenad, måste komma igång igen efter den här långdragna sega förkylningen. När jag kom hem tog jag beslutet att tömma latrinen, något som jag aldrig gjort förut.

Så jag laddade med kläder som kunde slängas efteråt om så skulle behövas. Jag satte på mig handskar, jag virade en halsduk runt näsa och mun för att slippa lukten... Detta visade sig vara helt i onödan eftersom det bara var att byta svart säck i tunnan och sen var det klart. Men nu är det gjort och jag kan sitta där i godan ro utan att oroa mig för att det ska "pysa" över :)

Sen drog jag igång gräsklipparen. Baksidan har ännu inte blivit klippt så det tog emot ordentligt vill jag lova. Räfsade ihop fyra skottkärror fulla med gräs så det var på tiden att det blev klippt. Nu kan jag vila från det också... typ en vecka eller så. Framsidan tar jag en annan dag :)

Vaknade vid fem i morse av att tv:n gick för fullt. Igår var jag så trött när jag skulle sova att jag ínte orkade kliva upp så jag stängde av med standby-knappen. Och helt plötsligt började den alltså gå i morse. Sen slutade den att gå innan jag hunnit upp och stänga av... sen började den igen... och sen slutade den... Det tog ett tag innan jag fattade att det blev strömavbrott stup i kvarten. Men när jag väl fattade vände jag mig om och sov vidare, vaknade klockan tio vilket är vääääldigt ovanligt. Under dagen/kvällen har det nog varit fem strömavbrott till och man kan ju undra varför...

Tyvärr kunde jag se hela Bajens match utan avbrott, ingen höjdare direkt :(:(:(

Efter alla stormiga dagar har vi fått alldeles vinstilla...



... vilket jag är värd efter allt stormande :):):)

Till i morgon har jag bara två önskningar: Att Kalmarsundsregionens Renhållare kommer och hämtar sopor och latrin och sen att solen fortsätter sprida sina varma strålar på mig och min gräsmatta!!!

Natti :)

Kommentarer
Postat av: Carina

Du verkar ha blivit en riktig lantis, tömmer latrin, klipper gräs m.m. Bra gjort tycker jag som aldrig klipper gräs. Gräsmattan är Leifs skötebarn, den klipps minst 2 gånger per vecka och det tar en dryg timma

2011-05-10 @ 20:28:04
Postat av: Carina

Du verkar ha blivit en riktig lantis som tömmer latrin och klipper gräs m.m.

Själv klipper jag aldrig gräset, det gör Leif. Gräsmattan är hans skötebarn, han klipper den minst 2 gånger i veckan och det tar en dryg timme per gång. Men så är den fin.

2011-05-10 @ 20:31:54
Postat av: Malin Cullander

Vad fint du har det Ylva! Underbart! Kramar från Malin

2011-05-10 @ 22:34:29
URL: http://ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Ylva

Malin: Jo jag har det jättefint här. Som balsam för själen:) Jag är väldigt ledsen för din skull för det som hände Trixa. Tänker på dig och familjen. Kram



Carina: Jo, det e inte illa va? :) Kram till er båda :)

2011-05-10 @ 23:20:58
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker