Höööökmorsa

Dagen har varit lugn, ganska bra väder i alla fall emellanåt. Nu börjar det blåsa upp till storm men det är ju snart dags att sova så det spelar ingen roll.

Jag har gått och blivit stare-vakt, det vill säga jag vaktar stare-holken. I lördags stack de första ungarna ut men sen har jag sett att föräldrarna ändå flyger in med mat och ut med bajs så jag har fattat att det finns en unge kvar. Och idag visade han sig...

                          

Som ni ser har jag lite för dålig zoom på min kamera för att få riktigt skarpt läge att fota. Men smart som jag är så kom jag på att jag kan använda kikaren som objektiv...

                          

... och då ser man ungen lite bättre :) Jag hoppas det snart är dags att flyga ut för skatan är där hela tiden och försöker ta ungarna och varje gång jag ser det springer jag ut och skriker och klappar i händerna... Jag är som en hööööök över mina hyresgäster :) Eller en kopia av mina föräldrar... :)

Är ute på morgnarna och promenerar och det är bra för då träffar jag människor som bor här och jag får lite skvaller. På lördag är det tydligen städdag och det blir ju ett bra tillfälle att "bråka med styrelsen" om bygget som har börjat tre månader för tidigt och som har förlagts precis framför oss och ingen annan... Hoppas inte maopa läser detta för då kommer de hit och försöker stoppa mig!!! 

Nä, nu har brasan brunnit ut, American Idol är slut och det är dags för mig att sova :)

Natti

Kommentarer
Postat av: MaPa

Kul att du hittat starana, de har roat oss i så många år. Vi tänker inte alls stoppa dig, bara ropa heja,heja. Kram

2011-05-28 @ 12:21:50
Postat av: Ylva

Nu är det en unge som hänger utanför holken och kollar efter mat... han trillar nog ut snart :) Nä, vi fick ingen information alls... Fanns ingen att få. Vet inte riktigt vad de håller på med. Kram

2011-05-28 @ 13:33:13
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker