Gräsklipparmaskinhaveri

Latrinhjältinna ena dagen och maskinhaverist den andra... Livet på landet är inte lätt!!!

Körde på en sten när jag klippte och efter några minuter kom det ett stort rökmoln från klippmaskinen och sen dog den... Trodde den skulle explodera så jag sprang till andra sidan av huset och ringde kusin Sören. Han kom hit och mecka runt lite, blåste ur all äcklig rök och sen var det klappat å klart... "Lite handpåläggning" sa han och sen var de inge mer med det. Tydligen så skakar maskinen så mycket att skäret hoppa till den lägsta och olja kom in i förgasaren eller vad det nu heter... Ja ja , nu är det provisoriskt lagat i alla fall. Så i morgon kan jag fortsätta med klipperiet :) Tack Sören!

På eftermiddagen fick jag en del skrivet vilket känns skönt. Kan ju inte bara ta hand om "ägorna", måste ju jobba lite också.

Kvällen gick åt till att ladda inför schlagern... ÄNTLIGEN!!! Jag missade ju alla svenska delfinaler så nu ska jag gotta mig ordentligt den här veckan :):)

Som vanligt satt jag och irriterade mig på det dåliga ljudet och den här gången har tyskarna överträffat allt och alla i själva teknikhanteringen. Men jag måste säga att det var ganska skönt utan kommentatorer emellanåt. Är ganska trött på alla som ska tala om vad jag ska tycka... Att de flesta sjöng fan så illa är kanske inte tyskarnas fel... 

Jag gjorde som jag brukar en massa noteringar och som vanligt fattar jag ingenting efteråt. Men mitt i allt kludderutt så kom jag fram till en massa bra saker :) Jag hade mina tio finalister: Norge, Albanien, Armenien, Turkiet, Georgien, Finland, Ungern, Azerbaijan, Grekland. Snart kommer rösterna... 

... men jag kan ju inte alltid ha rätt...Även solen har fläckar... Fast den här gången hade jag ovanligt många fel/fläckar... Ja ja , nya tag på torsdag :)

På återseende :) 


Kommentarer
Postat av: MaPa

Snällt av dig att inte påpeka att många sjöng så falskt att håret reste sig i nacken, men det kanske var den dåliga tyska psoduktionens fel det också. Hoppas att de bättrar sig till torsdag. Kram

2011-05-11 @ 18:08:59
Postat av: Ylva

Fast jag skrev att de flesta sjöng fan så illa, det får räcka med det. Vi får hoppas det blir bättre i morgon... Eller, fast sämre kanske det ska vara. Så kanske Sverige har en liten liiiiten chans... Kram kram

2011-05-11 @ 22:26:07
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker