Full rulle i sommarvärmen

I onsdags packade jag bilen full av tvätt och styrde kosan mot Växjö och mot en tvättmaskin. Medan tvätten låg i maskinen åkte maopa och jag och köpte en ny gräsklippare till landet. Den andra totalhavererade så det var bara att kasta på tippen. När allt var klart packade jag in klippare, tvätt, maopa och sen åkte vi till landet igen.

Strålande sol naturligtvis, det är det alltid här. Kul för mamma och pappa att få sitta här och titta på utsikten och bara njuta med ett glas campari.

Dagen efter vaknade vi av att en grävmaskin grävde upp en stor bit just i höjd med vår underbara utsikt mellan oss och havet. Vi ska får kommunalt vatten och avlopp här nästa år och detta måste naturligtvis förberedas. Jag har fått info om att de ska börja i slutet av augusti, men de tänkte visst börja förpesta livet för oss redan nu. Än så länge ser det bara liiiite fult ut, men säkert kommer det snart byggbaracker och skit som ska stå i vägen hela sommaren... Jag är bara liiiite arg! Men har en känsla av att det kommer bli värre framåt sommaren...!!!

Sen var det bara att kavla upp ärmarna och börja jobba!

                   
                Slit å...                                    ... släp!                               Nåja... inte för alla!


På kvällen såg vi en BEDRÖVLIG fotbolls match där Hammarby spelade BEDRÖVLIGT!!!

På fredagen åkte vi tillbaka till Växjö, maopa tycker det är alldeles lagom med två nätter åt gången på landet. Och jag hade en maskin kvar att tvätta :) Sen var det bara att hasta tillbaka till landet för att ta emot "ungdomarna" systerdotter Hanna med sin hockeyAdam :) Det blev skvaller och skitsnack halva natten så idag är vi lite slöa :) 

                        

Det blev frukost i solskenet och nu ska vi bara slappa i 23 gradig värme och ikväll ska Adam grilla :) Under tiden tänkte jag och Hanna ta ett glas kallt vin :)

Ha en varm skön helg :):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker