Fågeljakt och lååånga samtal

Äntligen har det slutat blåsa nordanvindar, det kommer bara små puffar söderifrån och det kan man ju leva med. Snart ska jag lägga mig i solen och börja läsa Pansarhjärta av Jo Nesbö.

Igår var det mer eller mindre kalabalik här. Jag satt i lugnan ro på glasverandan och knapprade lite på datorn när  en lite fågel helt plötsligt flög in. Inte bara på verandan, utan rätt in i köket! Och sen vidare in i lilla sovrimmet/hallen som leder till toan! Jag tycker det är jätteäckligt med fåglar, jag klarar mycket, men inte det!!! Jaha, och hur får man ut en fågel, som är livrädd och bara flaxar, från ett trångt utrymme där det bara finns ett håll att flyga ut på och där finns jag? Som han är livrädd för... och jag för honom!!! Jag öppnade alla dörrar och fönster jag kom åt men han fattade nog inte...

Suck... varför envisas alla dessa utomhusdjur att prångla sig in i just mitt hem? De vill ju inte vara där, och jag vill inte ha dem heller... ja ja...

Till slut fick jag ut den, fattar inte riktigt hur. Men han drog som en avlöning och ingen blev gladare än jag. Jo... kanske han :)

På kvällen hade jag ett maratonsamtal på telefon med Thomas, mycke trevligt. Jag hann med ett glas vin under tiden och det är ju alltid trevligt med sällskap. Vi gottade oss åt vår egen olycka och frossade i allt drama som både han och jag lyckas hamna i. Sen skrattade vi gott åt allt tragikomiskt och sen bestämde vi (jag) att han faktiskt får lov att ta och moppa ner hit snart.

Ikväll är jag hembjuden till kusin Sören och hans Agnetha på middag. Det ska bli riktigt trevligt. Jag tror jag har träffat Sören två gånger sen vi flyttade till Växjö 1972. Nu är det nog ganska precis tio år sedan vi sågs så det ska bli kul att se om jag känner igen honom :)

Ha en bra lördag allihop!


Kommentarer
Postat av: MaPa

Hoppas kvällen blev trevlig. Kram

2011-05-08 @ 11:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker