Blåsig helg

Igår var det städdag nere vid sjöbodarna. En hel del boende var där och det var kul att träffa lite nya människor. Jag placerade mig själv i köket för det blåste nåt förbannat och jag orkar bara inte med att frysa. Det var grått och riktigt risigt ett tag, men som tur var så slapp vi regnet. Det tog väl bara tre timmar kanske att pyssla iordning området. Kvällen var ju trevlig med lite rödvin och final i Champions League. Hade nog trott att Manchester skulle bjuda på mer motstånd, men Baeca var helt klar värdiga vinnare :)

Idag har det fortsatt att blåsa. Ganska trist för solen skiner och det skulle vara skönt med en liten sittning ute och bli lite uppvärmd. Men istället så har jag suttit på glasverandan och skrivit hela dagen. Satte mig vid 11 och stängde av vid sex... bra jobbat tycker jag. Tog bara några korta pauser; prata med grannen, vattna grödor och blommor, kolla in stararna som finns kvar i holken...

Nu har jag kollat på Mästarnas Mästare. Det är väl inge snack om att det blev en värdig vinnare. men vem kom på den urbota tråkiga finalkampen? Va??? Nåt så enformig att titta på så jag kom på mig själv med att försvinna bort i andra tankar... Nä, det var trist. Men ingen kan ifrågasätta vem som är den bästa genom tiderna. Eller???

I morgon ska jag åka till Växjö och fixa Hanna i håret till hennes studentbal. Det ska bli kul att se henne och Adam när de åker iväg, finklädda. Jag passar nog på att låna syrrans tvättmaskin :)

Go kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker