... å me boken går det bra!

Vet inte hur jag ska förklara dagen egentligen... Det började med att alla frustade och pustade över värmen... "Oj oj, idag kommer det bli varmaste dagen på länge" hördes från alla håll. Sen blev det lite mulet och det kan ju bara vara skönt så vi pustade ut lite och vi svalkade oss ytterligare i poolen. Och sen kom regnet!!!

Ja jäklar va det regnade. Jag har varit med om många tropiska regn men det här var nog bland det värsta... Just när det började dugga lite gick jag upp till restaurangen för jag skulle prata lite med mina trevliga grannar. Och sen var vi fast där uppe... Vi satt samlade allihopa på några ynkliga kvadrat och nästan huttrade...

När det hade lugnat ner sig lite åkte jag, Lena och Tommy in till en marknad. Smart att gå på marknad, som ligger på en grusplan, efter ett sånt regn... i flipp-flopps... Kände mig lagom oläcker om tårna kan jag säga. Men sen blev det god middag efter det på The Candel.

Vanligtvis hörs cikadorna spela ganska högt på kvällarna, men ikväll har de blivit överröstade av alla grodor som kommit fram efter regnet. Det var häftiga kvackande överallt... tills vi kom ner till åttan, för där satt Leif...

... och han hörs kan man säga :) Leif och hans Carina hittade min blogg när de sökte på Villa Mangosteen och vi har haft lite kontakt så det var riktigt trevligt när de kom.



Leif sitter med röd tröja, sen kommer Barbro, Sonny och Carina. Leif lovade att han skulle vara tyst en hel timme i morgon bara han fick vara med på foto på min blogg!!!

Men det känns rätt bra med nya gäster, i morse åkte först Markus och Micael och senare åkte Peter och Madde... lite trist.

För er alla som undrar hur det går med mitt/mina bokprojekt så ber jag om ursäkt för att jag varit dålig på att redovisa om det arbetet. Men jag tycker att jag jobbar på rätt bra. Vissa dagar händer det så mycket kul och då går det inge bra. Men jag har kommit en bit på väg även om jag inte riktigt håller tidsplanen. Just nu hoppar jag lite från den ena boken till den andra och det funkar bra för mig. När jag tröttnar på den ena får den andra lite plats... Jag tror jag ska få ihop det här till slut. Jag har min braiga Sara som jag bollar lite med och just den biten blir nog lite enklare när jag kommer till Sverige och vi kan ha mer telefonkontakt... Men jag är fullständigt övertygad om att det blir nåt bra av det!!!

Tack igen Madde för allt snus jag fick av dig... Nu känns livet mycke enklare :)

Kram till er alla :) 


Kommentarer
Postat av: MaPa

Låter mycket bra, man började ju undra om livet bara var fest,men det verkar vara en bra mix. Lycka till. Kram

2011-03-07 @ 17:47:41
Postat av: Ylva

Nä, inte bara fest. Men det är roligare att berätta om det än om arbete! Men jag har ganska bra diciplin... Så det finns en hel del material nu! Kram Kram

2011-03-07 @ 18:12:22
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: malin

Det låter så mysigt! Här hemma är det typ ingen temperatur = 0 grader - vilket jag tror att man sparat in på i samma led som assistansersättningar och sjukpenningar.. Jag menar.. vågar man gå ut när det saknas temperatur?

2011-03-07 @ 18:59:58
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Sara

Gulle dig Ylva!



Du är duktig och det är klart att du fixar att göra både och:)

2011-03-07 @ 19:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker