Galen kväll

Ja, det här blev helt otippat den galnaste kvällen jag har varit med om på mycket länge :)

Försökte logga in mig på expressen.se för att följa skid-VM men det gick inte så bra idag. Det har legat stora tunga moln runt Khao Lak ikväll och bromsat all framfart så jag gav upp ganska snabbt. Lite besviken lommade jag upp till restaurangen och efter långa och många diskussioner med alla gäster inblandade kan jag tala om för ägarna till Villa Mangosteen att kvällen slutade med storstilade planer om utbyggnad, ombyggnad och tillbyggnad av stället!!!

Men låt mig ta det från början!

Jag gick alltså upp till restaurangen och anslöt mig med...



...mina mycket trevliga grannar Lena och Tommy från Helsingborg.

Vi satt i godan ro med varsit glas och pratade om ditten och datten. Efter en stund anslöt sig...



                        ...Peter, Madde och Johan.

Vi började så smått fundera på hur vi skulle på ett enkelt sätt lotsa runt folk till sina respektive bungalows. Jag råkade säga att jag vid flera tillfällen funderat på hur det skulle vara att simma hem till min "tian" längs ner på hörnan. Då kom ett smarthuvud på att det inte alls behövdes. "Vi bygger en linbana och skickar ner dig, pang på bara". Och då kom Johan på att han kunde tänka sig en linbana ner till Mr. Chu och sen kom vi andra på att man faktiskt kan bygga ut systemet och ha olika banor för olika ändamål.

Till exempel om man vill hem å sova var det bara att binda ett snöre om personen och sen bara smack iväg... Ok, det kunde bli fel nummer på bungisen men det får man leva med. Alla var överens om att det var ok att vakna bredvid någon som hamnat lite galet, fel i arbetet kan ju alla göra och ett sånt här avancerat vajersystem måste också få ha sina brister... Eller hur?

Nåväl, när vi ändå höll på att bygga kom vi också på att man faktiskt kan köra frukostbeställningen med detta system: två ägg till åttan och en frukttallrik till tvåan. Det borde ju systemet klara. Om det då kommer en gin & tonic istället så vet vi att Tommy har gjort en beställning som kommit på avvägar, men det är bara att dricka upp. Det blir värst för honom som får sitta och knapra på några hårdkokta... Som sagt, fel i maskineriet händer ju även på de bästa ställena.

När vi var mitt uppe i planeringen kom arbetsfördelningen av sig lite lite när Lena helt plötsligt utbrast:" Vi har ätiti en konstig svamp idag, jag känner mig lite oläckert svettig inifrån"...

Ja, ni kan ju tänka er vad som hände runt bordet... Det var länge sedan jag hade så galet knäppt roligt!

Ja, och hur blir det då med arbetsfördelningen? Jo, ett gäng åker och fiskar i morgon till kvällens grillparty, Johan fixar kol till grillen, jag fixar campari (å kära nån, vad har jag nu lovat?) Lena fixar då alltså vajersystemet och Tommy gör ett sånghäfte... Klockrent eller hur?



Jag var helt enkelt tvungen att testa hur det var att simma hem... å Lena lovade att inte skvallra!!! Fy... 

Galen kväll som sagt, men det var det roligaste jag har haft på länge. Tack alla underbara gäster och personal, nu kommer jag sova gott!!

Kommentarer
Postat av: ann haupt

Ha ha ha ha härligt, bygg på och bygg om ni.

2011-03-05 @ 12:04:50
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Ylva

Godkänt alltså!!! Kvällen är räddad och bygget är i hamn!!! Undrar vem/vad jag får till frukost i morgon? Kraaaaaaaam

2011-03-05 @ 19:10:35
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker