Middag på The Jungle Bar

Efter en hel dags ösregn utan uppehåll beslöt vi oss för att trotsa regnet och vi gav oss iväg till...

                        

... The Jungle Bar som ligger i Bang Nang. Kul thai-brittiskt ställe med god mat. Björn beställde krokodil (han valde på det och groda...) men vi andra höll oss till säkrare kort, så som kyckling och vårrullar och så fick då Mona äntligen sin köttbit :)

Det här är sista kvällen för Jennifer, Björn och lilla Sacharias. Tack för en jättetrevlig middag, kul att lära känna er :)

                                   

Tidigare på dagen gav Ann, Viktoria, Katarina och Kerstin upp... De orkade helt enkelt inte med allt detta regnande. Så de åkte tillbaka till Phuket för några dagar. Och för alla er som tycker vi klagar på vädret och gnäller över att det regnar mycket, ni kan ju kolla in den här bilden...

                        

                              

För några dagar sedan utlyste Leif och Carina (gamla VM-gäster) en tävling på Facebook, de hade lagt ut några bilder på två sorters frukter som de ville ha namnen på. Men eftersom högsta vinsten var en fotvandring till Thailand var jag mycket noga med att tala om att den ena inte var en mangosteen. Nu kan jag stolt berätta att den andra frukten är en langon. Nu hoppas jag på ett väldigt fint pris eftersom jag har letat igenom alla marknadsstånd efter frukt och namn.

                        

Den är söt och ganska köttig men nån liten unken eftersmak. Men det är alltid kul med ny kunskap :)

På grund av alla moln som har hopat sig över oss så är det skitdålig fart på uppkopplingen. Det här blogginlägget har samanlagt tagit 1 timme och 38 minuter... ganska tröttsamt! Snart är dessutom mitt mobila kontantkort slut och det går bara att fylla på i Phuket. Men eftersom det drar ihop sig mot hemfärd får jag klara mig utan. Jag får ta mig ner till Mr Chu och nalla lite på hans nätverk när jag vill koppla upp mig.

Oj, va jag är mätt och trött... Nu ska jag sova :)

Kommentarer
Postat av: MaPa

Du är nog helt skrynklig av allt vatten när du kommer hem. Kram

2011-03-29 @ 10:02:28
Postat av: Ylva

Jo så är det... :)

2011-03-29 @ 11:03:20
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Carina

Det var ingen god idé att åka till Phuket, här i Patong har det regnat och blåst storm konstant sen i natt. Enligt prognoserna ska det fortsätta, men vi flyger till Bangkok i morgon förmiddag om det nu går och där ska det vara bättre väder.

Bra att du hittade dessa frukter som Leif tycker är jättegoda och tack för att vi fick veta vad de heter.

2011-03-29 @ 13:03:35
Postat av: Carina

Ingen god idé att åka till Phuket. Här i Patong regnar det och blåser storm konstant sen i natt. Men vi flyger till Bangkok i morgon förmiddag om det går, och där ska vädret vara bättre.

Bra att du hittade och tog fram namnet på de frukterna Leif gillar.

2011-03-29 @ 13:07:23
Postat av: Ylva

Ja, det är helt galet att det kan vara sånt här väder och såååå länge :( Johan läste just att det är översvämning på flera ställen här och att vissa flygplatser är avstängda...Koh Samui är tydligen helt vattentäckt... stackarna... Jag har tappat tron på det här och siktar in mig på shopping i regnkappa i morgon:) Om vi inte hörs innan så ha en bra hemresa så hörs vi senare :) Kram

2011-03-29 @ 14:47:40
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker