Ska bli skönt att åka hem

Detta kan bli den sista bloggen från Thailand för den här gången. Jag TROR mitt kontantkort tar slut kl 19.00 svensk tid och då kan jag bara blogga om jag trotsar vädrets makter och sätter mig på en genomblöt moppe och kör ner till Mr Chu. Jag köper inte nåt nytt kort för det är ju dags för mig att så smått börja packa för att om några dagar ta flyget hem.

Som det ser ut just nu tycker jag att det ska bli väldigt skönt. VM är helt avbefolkat och det stänger på fredag så det känns lagom att lämna. Hur det blir med allt när jag kommer hem vet jag inte. Jag får plocka fram alla vinterfodrade kläder jag har om jag ska klara att bo på landet som det verkar. Men man blir varm av att hugga ved och sen kan man ju ta sig en Aalborg eller OP för då går allt så mycket bättre.

Idag har jag haft på mig kläderna jag hade när jag lämnade Sverige, långbyxor och långkofta. Jag tror det var strax över 20 grader ett tag men sen ökade regnet en smula och då rasede det lite... Helt förbannat galet!!! Vi läste på nätet att några flygplatser här har stängt för översvämningsrisk och paradisön Kho Samui var visst helt översvämmad. Man undrar vad det är som håller på att hända...

Kvällen har jag ,Mona, Johan och Nikodemus tillbringat hos Mr Chu och hans fru. Ätit gott, druckit gott och bara haft allmänt trevligt. När vi kom hem sa vi Go natt, ses vid poolen i morgon! 

Hoppet är det sista som överger människan!

Tack å hej, vi hörs när vi hörs :) 

Kommentarer
Postat av: MaPa

Du är välkommen hem!. Kram

2011-03-29 @ 17:40:30
Postat av: Ylva

Tack :) Kram

2011-03-29 @ 18:24:07
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hoppas du fortsätter blogga, man har ju liksom vant sig vid att läsa lite om ditt liv och jag är säker på att det kommer att hända en massa spännande i Järnsida oxå :)Vi hörs o ses snart, välkommen hem!!

Pussokram

2011-03-29 @ 20:31:30
Postat av: Carina

Hej. Vi är i Bangkok där vi har sett solen under eftermiddagen. Lämnade Patong där regnet vräkte ner och stormade.Men just ikväll känns det lite kyligt här i Bangkok.

Hoppas du fortsätter med din blogg.

Stor kram från oss två

2011-03-30 @ 17:05:42
Postat av: Lena Ögren

Det måste kännas konstigt att börja packa ihop. Jag kan trösta dig med att vädret håller på att vända här hemma och idag var det en helt underbar och skön dag utan nederbörd som du börjar bli van vid kan jag läsa. Måste varna dig om jag inte redan gjort det (lite glömsk) att jag fick lämna mina lyktor på flygplatsen - dom var för brandfarliga. Köp det små och göm i resväskan isåfall. Välkommen hem till sverige. Ska bli kul att träffa dig i sommar. Kram från Tommy och mig

2011-03-30 @ 18:14:25
Postat av: Ylva

Kicki: Sarong är inhandlad, fin som snus! Visst kommer det hända kul saker i Järnsida: trädgårdsskötsel, latrintömning och trevliga besökare :) Pussokram



Carina: Skönt att ni fått se solen en gångt till. Nu verkar det som att det ska bli bättre här också. Men visst är det konstigt att det är kallt! Hoppas hemresan går bra. Många kramar från mig till er båda!



Lena:Jag hade redan köpt de små innan jag fick reda på att du blev stoppad i tullen. Och jag tror det ska funka att stoppa dem i resväskan jag checkar in. Funkar det bränner vi av några när vi ses i sommar. Ta hand om varandra. Kram kram kram



Alla: KLART JAG SKA FORTSÄTTA BLOGGA!!!

2011-03-30 @ 19:24:57
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Lena Ögren

Gott vi ser fram emot att få bränna av några allt möjligt och du!!!! jag har campari hemma!!!

2011-04-01 @ 00:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker