Mina nya grannar!

Det har faktiskt inte regnat idag!

Ok, det har ju inte direkt varit nåt solsken, men det har varit uppehåll. Jag kunde alltså moppa iväg igen några timmar, det var riktigt kul. Sen tog jag ett dopp och la mig i solstolen och sov en stund. Sen har jag bekandtat mig med mina nya grannar; Salle, Valle och Dino.

                        

                                                                          Salle

                        

                                                                            Valle

                         

                                                                            Dino

Har inte riktigt klurat ut om de två sista är en och samma. Men Dino är i alla fall en pterasaurier, nutidens kvarleva av dåtidens  dinosaurier. Jag kan alltså sitta på min altan och se detta djur flyga från det ena mangosteenträdet till det andra... Helt fantastiskt att sen en ödla med lång låååång svans flyga utan vingar... eller har den det? Ja jag ser då inga i alla fall :)

Satt och skrev en stund på eftermiddagen, men den förbannade altanfåtöljen skrek på mig "Ta med dig boken och kom ut istället!!! Ta med dig en öl när du ändå är igång!" Och vem är jag att neka en stackars gammal fåtölj mitt sällskap...

Nu tror jag det blir "filmtime"...

Tjing
 

Kommentarer
Postat av: malin

Jurassic park ?

2011-03-25 @ 19:25:09
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Ylva

Jo, fast mycket trevligare :)

2011-03-25 @ 19:45:33
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: MaPa

Alltid trevligt att utöka bekantskapskretsen

2011-03-26 @ 10:53:08
Postat av: Anonym

De sistnämnda små sötnosarna,segelflyger med huden dom har mellan "gällarna" vilka fantastiska djur.... tänk att dom fortfarande lever kvar =)

2011-03-26 @ 11:28:19
Postat av: Carina

Nej nu är det upp och nervända världen, inget regn hos dig och här som det ösregnat och gör det fortfarande.

2011-03-26 @ 13:31:37
Postat av: Ylva

Maopa: Absolut! Dessa nyfunna vänner funderar jag dessutom på att ta med mig till landet... :)



Carina: Ja, men då är det ert ösregn vi har haft idag... fattar inte att det kan regna så HYSTERISKT!!!

2011-03-26 @ 16:35:50
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker