Jävla paraplytjuv!

Tog en tuk-tuk ner till Khao Lak på förmiddagen för att shoppa lite. Trotsade det ihärdiga regnandet och tänkte att mitt fantastiska paraply klarar det mesta av vätan. Gick runt lite, handlade småsaker och fick ihop en liten påse. Kände mig ganska nöjd.

Jag hade fått i uppdrag av Kicki att köpa en sarong till henne, brun eller grön. Och som vanligt gör jag som jag blir tillsagd och jag letade runt men hade inte hittat just "den" sarongen. Såg en affär som såg välfylld ut så jag gick dit, ställde paraplyet utanför som man gör om man är väluppfostrad och inte vill blöta ner alla kläder som finns där inne. Hittade Kickis sarong och ett par byxor till mig men de skulle ha hutlöst mycket betalt för det. Ok, sa jag och la ifrån mig sakerna, jag börjar faktiskt bli riktigt less på det här prutandet. Då kom hon efter mig och sa en annan summa och "pleeees madaaam" men jag bara skakade på huvudet. "It raining, no good bissniiiis, madaaam" sa hon och jag skakade åter på huvudet och skulle gå ut ur affären (vi pratar alltså om typ 12-14 kr...).

Då kallade hon till sig chefen och pratarde thai med honom, han muttrade något och så sa hon "okiii madaam". Köpet gjordes upp och jag gick för att ta mitt paraply...

BORTA!!!

Chef-jäv... står och skrattar åt mig och slår ut med armarna: "Dont noo madaam, dont seee. Ju can by heeer"!!! Snacka om fuljävlaskithögsparaplytjuv!!! Nä du gosse det blir inge av med det, sa jag och gick iväg i ösregnet och tog en taxi tillbaka till VM. Skitförbannad!!!

                                     Inte ens de roliga paddorna i dammen kunde roa mig...

                                    

                        

Nä, då är det tur att Nikodemus finns! Han klär sig snyggt, räds inte för lite regn och dessutom vet han vad han ska bjuda på när han får "oväntat besök"!

                        

Just nu är det faktiskt uppehåll. Undrar om det är lugnet före stormen eller om vi har klarat av det värsta nu. Tydligen har det inte regnat så här mycket, i dessa trakter den här tiden på året, sen de började föra statistik här i Thailand. Men jag är ju lite bäng i huvet så jag sa som vanligt till Mona och Johan efter en trevlig middag i restaurangen "Vi ses vid poolen i morgon".

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: MaPa

Varför i poolen? Är den varmare än regnet? Fy så hemskt. Här ska det bli +15 grader i helgen, men dom har haft fel förr. Kram

2011-03-31 @ 11:52:36
Postat av: Ylva

Inte I poolen, VID poolen. Bara för att solen kommer skina och det är JÄTTEVARMT... men det var det inte :(

2011-03-31 @ 12:29:20
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker