Grodor och paddor trivs i alla fall...

Jaha... vad ska jag skriva om idag då? Kanske lite om det fina sommarregnet som föll under förmiddagen... eller om ösregnet som sköljde över oss under eftermiddagen... eller om störtskuren som som dränkte oss på kvällen... Svårt val... hm...

Jag försökte i alla fall trotsa förmiddagsregnet med att åka bort mot ett vattenfall som ligger cirka sju km härifrån. Men innan jag ens kommit 200 meter insåg jag att det inte skulle funka. Det blev allt svartare på himlen och jag frös som sjutton. Så det blev bara en snabb runda ner till Bang Nang och sen tillbaka... 20 minuter kanske...

Ja ja... inte hänga läpp för det. Klippte Mona, kul att hålla i saxen igen. Sen ringde maopa och det var roligt att höra deras röster. Sen blev det en lässtund på altanen till regnet började piska in så det inte gick att sitta kvar.

Nu har vi varit på Peter Pan och ätit en pizza och sen blev det lite shopping och nu sitter jag och lyssnar på grodor och paddor som förmodligen håller på att para sig. Det låter som ett helt gäng kossor som partajar i kohagen. Hade ingen aning om att dessa små harmlösa djur kunde låta så galet högt. Men de verkar ha trevligt så vi försöker att inte störa :)

Nu blir det soldansen igen som kvällsgympa, för i morgon kväll ska jag och Jennifer åka iväg till en riktig thai-marknad fyra mil bort. Å då är det ju inte så kul om det vräker ner...

Nä, nu vette sjutton om det inte är... INGET SMATTER PÅ TAKET!!!

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker