En orm i paradiset

Vaknade i morse och kände mig riktigt skönt utvilad och på toppenhumör. Drog bort gardinerna från altandörren och satt i sängen och tittade ut över hela denna underbara anläggning. Sen tog jag datorn i knät och tänkte att jag skulle skriva ett mail till Kicki, det var ett tag sedan. Nånstans efter "Hallå kompis, hur har du det?" så kom jag av mig fullständigt... Jag såg något i ögonvrån som jag inte riktigt kände igen, något var liksom fel... kan man säga...

                        

Kunde inte riktigt avgöra om det ska se ut så här på en AC, så jag gick upp till Johan (managern) och frågade om han hade lust att hänga med ner till min bungis en stund. Han såg lite undrande ut, men han hängde på. Nu hör till saken att han tycker att ormar är bland det värsta som finns så han höll på att trilla baklänges  när han såg vad jag trodde jag hade sett!!!

                        

Ok, lungt å fint nu alltså... Johan gick och hämtade vår fantastiska alltiallo/trädgårdsmästare och han besprutade hela AC:n och öppnade kåpan och lyste med ficklampan och bankade å slog och spruta lite till... Ingen orm... Fast både jag och Johan och vår städerska har sett den och det finns ganska bra bildbevis... Så visst fanns det en orm, men var tog den vägen???

Ja, vi tog i alla fall ett gemensamt beslut att jag ganska omgående skulle byta bungalow...

Några campari senare hälsade vi Katarina och hennes mamma Kerstin välkomna och nu ska jag syna mitt nya hem och täppa till eventuella ingångshål och sen ska jag sova...

...med lampan tänd...

Ps. Kicki, det kommer snart ett mail, ska bara... Ds.


Kommentarer
Postat av: MaPa

Huvva!!!

2011-03-18 @ 16:46:59
Postat av: Ylva

Jo... håller med!

2011-03-18 @ 16:51:40
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: malin

Påtagligt.. du vet väl att ormar som dyker upp hos kvinnor ( oavsett i fantasin , drömmar eller helt verkligt.. ) har ett alldeles särskilt avsnitt i " drömtydarvärlden "... så.. har du hemlängtan.. eller längtan.. eller så.. ? / kram malin

2011-03-18 @ 18:44:18
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Beate

Ja du Ylva! Jag är stolt över dig att du klarade av detta eldprov. Har nog tyckt att du kinkat lite med ödlor och annat men en ORM! Fy Fan! Jag hade skrikit och åkt hem. Men du höll huvudet kall :)Stor kram...

2011-03-19 @ 20:49:59
Postat av: Lena Ögren

Vilken upplevelse!!!!!! Vi bara undrar en sak? Du flyttade till en ny bungis!!! Var flyttade Kerstin och katarina in??? Kan de va i 10:n eller???? :-))

2011-03-20 @ 08:29:57
Postat av: Thomas

Jisses... En orm! Det värsta jag upplevt en gång var på Maldiverna för många år sedan. En kväll ramlade det ner en kackerlacka i sängen mellan oss, lovar dig att den var minst 10 cm lång! SÅ snabbt har jag nog aldrig kommit ur en säng någonsinS

2011-03-20 @ 21:03:31
Postat av: Thomas

Kikade lite på nätet efter din lilla orm du hade på besök i rummet. Nu var ju din bild inte den bästa, men en som såg väldigt lik ut heter

Banded Mangrove Snake (Boiga dendrophila melanota) Och om det är någon tröst så är den inte giftig....Men jag hade också skyndsamt lämnat bungalowen....ASG

2011-03-20 @ 21:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker