Poderia falar um pouco mais devagar?

Jäpp, nu har jag tagit min första lektion i portugisiska :) Jag har ju pratat ganska länge om att jag vill lära mig just det språket och när nu Groupon hade erbjudande om språkkurs online så slog jag till. 1000 väldigt braiga meningar ingår i paketet och jag kan tänka mig att den i rubriken kommer användas flitigt: Kan du prata lite långsammare? Ja ja, vi får se vad det blir av det. Nåt ska jag väl kunna lära mig :)

Annars har det varit ganska lugnt här nere. Igår fick jag för mig att baka och det händer knappas varje dag (eller vecka eller månad eller år...). Så jag började blanda ihop och jäsa och pensla och grädda. De blev kanske lite väl salta... skulle kanske behövt lite mer sesamfrö på... Men annars gott :) 

                           

Jag la lite i en påse och sen la jag resten i frysen. Nu på eftermiddagen skulle jag ta mig en mumsbit åååå fyyyy va sega de hade blivit... men hur är det meningen att man ska förvara sånt??? Eller måste det ätas direkt??? Dessutom kom jag på varför jag inte gillar att baka; EFTERARBETET!!! Men HUR kan ett kök bli så mjöligt och smuligt och fröigt bara av att baka några små salta pinnar??? Nä, jag ska nog inte hålla på med sånt... finns att köpa i affären :)

Nu ska jag göra min portugisiska-läxa och sen sova :)

Natti 

Kommentarer
Postat av: MaPa

Kanske blir bättre av en lätt uppvärmning i mikron. Eller..... Ska väl egentligen inte uttala mig, jag är ju inte nån expert precis. Hoppas du har det lika varmt och skönt som vi. Kram

2011-06-05 @ 10:48:34
Postat av: Ylva

Jag får testa olika varianter :)

2011-06-05 @ 12:06:34
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker