Nu skiner solen :)

Jag vet att jag har varit slarvig sista tiden med att uppdatera, men jag ska försöka bättra mig ;)

I fredags åkte jag till Växjö med bagaet fullt av smutstvätt. Det är ju bara tolv mil så det får det vara värt för att få rena kläder och sen är det ju trevligt att titta till mamma och pappa. Jag träffade dessutom Emma som ska bo i min lägenhet sep-okt och det känns ju bra att ha fått ett ansikte. Gullig tjej, det kommer säkert funka lika bra som det har gjort med de andra tjejerna :)

Regnet har öst ner de senaste dagarna men nu ser det ut som att solen försöker pressa sig igenom molnen. Det blir bra det, jag får hemskt mycket mer gjort när det är bra väder. Det blir dåligt med promenader och jag får inte så mycket skrivet... Men nu ska jag börja knyta ihop mina småpåsar så det till slut kanske blir nåt vettigt att skicka iväg. 

Ni som är lite uppmärksamma undrar säkert nu varför jag inte är tillbaka i Sthlm, jag ska ju börja jobba i morgon. Men nu har det blivit lite förändringar på min arbetsplats så jag har faktiskt inget jobb att komma tillbaka till... Jag är alltså arbetslös för första gången i mitt liv. Det var kanske inte det jag hade tänkt mig när jag gav mig iväg på den här resan och kanske inte så jag ville ha det som snart 50-åring. Men skit händer...

Förmodligen kommer min blogg ändra inriktining ganska radikalt nu. Från att berätta om alla äventyr och mitt skrivande, så kommer den nu handla om kampen att som 50-åring försöka få ett jobb... 

Nu ska jag gå ut i det härliga vädret och njuta en stund. 

Hej hopp! 

Kommentarer
Postat av: MaPa

Lycka till! Kram

2011-08-01 @ 16:22:27
Postat av: Ylva

Tack ;) Det löser sig säkert ;) Kram

2011-08-01 @ 17:09:13
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Beate

I och med att du är en smart, snygg, klok, intelligen, vass men ändå mjuk och rolig vän så håller jag tummar och tår att nya arbetsgivare trillar över dig eler att du snubblar över dom :). Stor kram Beate

2011-08-05 @ 12:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker