Livet på landet

Ja, inte är det nån lek och inte är det lörda hela veckan heller kan jag säga... Idag har jag slitit med tvätten och det var ingen roligt...

Jag vet att jag säkert får tvätta både hos kusin Sören och moster Gun, det är nog bara att be snällt. Men så i morse när jag var ute och tog min runda, kom jag förbi campingen i Skeppevik och då slog det mig att det säket finns en maskin där. Jodå, det gick alldeles utmärkt att komma och låna den. Så jag pinnade iväg hem för att hämta alla smutskläder. Jag blev lite försenad av min "gamla gumma" som jag alltid pratar med men det tar jag sen..

Jag slängde in en maskin på campingen och sen åkte jag hem. Kom tillbaka och plockade ur och slängde in en till. Nåväl, so far so good... När jag skulle hämta den sista maskinen så hade programmet sluta gå innan sista sköljningen och den ville inte centrifugera... men suck... Att det ALLTID ska bli så när jag gör nåt... Helt jävla galet att det alltid ska bli nåt strul... Ja ja... hon som har campingen tyckte att maskinen skulle gå en gång till ("du har kanske gjort något fel") så jag fick masa mig hem igen och en timme senare hämta det sista...

Samma visa igen med maskinen. Men det var ju bra för då fattade de att det i alla fall inte var jag som hade gjort nåt galet... vilket det sällan är. Men ALLTID ska det vara nåt skit!!!

Jag fick alltså åka hem med en papperskasse från ICA full med sjöblöt tvätt som jag sen fick ställa mig och vrida ur för hand... och sen då??? Det ösregnade ju för h-vete och var gör man av dyngsura kläder då??? Här började jag känna att det här lantlivet kanske inte är något för mig...

Kan någon tala om för mig hur man vrider ur jeans som är soaking wet??? Och hur ska de någonsin kunna torka? Fatta hur mycke kläder man slänger in i bara en maskin; munkjacka, tjock kofta, två långärmade tröjor, en tunn kofta  och sen en massa underkläder... Ja, det ska bli intressant att se när allt blir torrt. Som tur var slutade det regna nån gång vid sextiden så jag kunde hänga ut allt... suck vilken jobbig tvättrunda det blev... och säkert skittråkigt att läsa om...

Ja, min lilla gumma som pinnar på så hurtigt. Hon bor nånstans i korsningen vid stora vägen i Skeppevik. Så hon går vägen bort och sen hem. Förmodligen tar hon på sig det finaste hon har, typ läcker (?) sommarhatt och nån madickenklänning... Idag hade hon gummistävlar till detta. Ja hon är för go, pinnar på som sjutton för att "få röra på påkarna"...

Nä, sen har jag suttit nu på nätet och chattat med en del knaspellar... Den ene värre än den andre :) Ja, det är tur att man har något sånär bra urskiljning och kan läsa mellan raderna... Dessutom är det bra för ibland kan man passa på att pysa ut lite ilska och skälla på dem... de vet ju inte vem jag är... Och idag behövdes det ju pysas så jag har mest skällt och bråkat... Hahaha... life is good!!!

Nu är jag trött. I morgon ska jag prata med kusin Sören om hur vi ska kunna giga ihop under Vattenfestivalen... typ jag skriver och han fotar... bara för att det är kul. Hm... jag har en idé. Vi får se vad det blir :)

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker