Vitlöksallergi och försvunna sladdar

Hade en jättetrevlig kväll igår på puben. Anette bjöd på en fantastisk fisksoppa med gott vitt vin till. Och sen blev det mer vin från Ann. Så idag är jag lite svettig och knäsvag, tror inte jag tål vitlök så bra... 

Det var full rulle på puben så vi fick skynda oss att äta och sen fick vi trängas med packet i baren. Janne tröttnade nog på allt tjejsnack för han tog en öl ned oss efter maten och sen gick han hem å vilade öronen på soffkudden. Ann smet också lite tidigare för hon åkte till Thailand tidigt idag, hoppas hon sover gott nu på planet :)

Tack för en mycket trevlig kväll!

Idag har Janne och jag jobbat på bra här hemma. Janne hjälpte mig att installera en liten miniskrivare som ska med mig till Thailand. Sen dammade han dörrlister och hörnskåp och lampskärmar, alltså allt som är knepigt för mig som pygmé att fixa utan stege. Jag passade på att plocka bort det sista av julen som slingrade sig runt balkongräcket och sen packade jag ihop sista kartongen som ska med hem till Janne. Nu finns det inte mycket "löst" kvar och det ekar i hela lägenheten. Konstigt egentligen, tycker att allt damm som finns här borde dämpa alla ljud... hm...

Igår spelade jag in all min musik på datorn, så nu ska jag se om jag kan få in det i min ipod. Måste bara hitta sladden... shit... tänk om den ligger längst ner i nån kartong???

Det börjar ta lite på krafterna att leva så här nu. Det ska bli väldigt skönt att komma till Villa Mangosteen och få packa upp och slippa kartonger, sopsäckar och alla högar med papper som ligger överallt... typ en hög till mamma, en till syrran, en till Janne, en till banken, en till försäkringsbolaget... suck...

Sista dagen på jobbet i morgon... Men hur konstigt känns inte det?

Ha en bra kväll :) 



Kommentarer
Postat av: Cattis

Tack för din kommentar, den värmde, kan du tro. Nu hittade jag ju till dig med så jag säger på återseende... ;)



kramkram

2011-01-31 @ 06:46:47
URL: http://attskrivaenbok.blogspot.com
Postat av: malin

Shit - sista dagen på jobbet! HUR kan tiden gå så fort? Snart sitter du under palmbladen i värmen, njuuuuter och filar på BOKEN! Härligt Ylva!!!

2011-01-31 @ 10:31:40
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Ylva

Hej Cattis, kul att du hör av dig. Absolut att vi "ses" igen /Ylva



Ja Malin, är det inte läskigt hur fort tiden går? Det var ju bara i förra veckan det här bestämdes... eller var det förra månaden??? Hm...

2011-01-31 @ 11:06:30
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: MaPa

Det blir nog skönt att komma iväg och koppla av huvudet ett litet tag innan nästa jobb startar. Kram

2011-01-31 @ 12:02:53
Postat av: Ylva

Jo Maopa, jag behöver nog vila från allt ett tag. Börjar bli lite vimsigt... Men jag är nästan klar med allt och det känns skönt :)

2011-01-31 @ 13:33:35
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: malin

HA HA! NU är du FRI som fågeln! Lycka till!!!!!

2011-01-31 @ 17:12:41
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker