Lätt som en plätt

Har haft tvättstugan ikväll så nu hänger det kläder överallt. Inte för att de inte hinner torka där nere men jag orkade inte gå iväg en gång till, så allt fick följa med upp och hängas på allt som är hängbart. 

Mellan tvättarna försökte jag ladda mer messenger på min nya dator så jag ska kunna chatta med alla när jag åker iväg. Men som vanligt blir det kortslutning i hjärnan och förlamning i armar när inte allt går som på räls. Fick höra härom dagen att "det är ju inge svårt, det är bara att kopiera över det du vill ha med från den gamla datorn, det fixar jag åt dig".

Men som vanligt när något ska göras blir det inte gjort och så slutar det  med att jag sitter här med en dator där jag inte får mailen att funka men messenger som eter tre timmar landade där det skulle. Önskar att denna "någon" som tydligen kan allt men som är väldigt ovillig att hjälpa, kunde lägga ner "jag kan- snacket" så jag slapp bli lika besviken varje gång.

Nä, för att jag ska få hjälp så ska förmålet sättas i händerna på vederbörande och sen ska jag gärna instruera vad som ska göras, även om det var för att saken sattes i just dessa händer jag skulle slippa visa min oduglighet. 

Dessutom har jag senaste veckan vid flera tillfällen sagt till vederbörande att det var vår ettårsdag i söndags men detta passerade obemärkt förbi, precis som allt annat typ min födelsedag, julafton, alla hjärtans dag... Det måste vara skönt att tappa minnet så ofta, tänk vad många bekymmer och grubblerier det skulle spara mig.

Jag får nog gå och köpa mig en flaska bubbel i morgon så kan i alla fall jag selebrera ettårsdagen. Varför missa ett tillfälle att fira? Slöserti tycker jag :)

Som ni märker har idag inte varit en bra dag. Men det blir bättre i morgon... allt blir bättre i morgon...

Datormeck tar på krafterna så nu kommer jag somna som en stock...zzzzzzzzzzzzzzz...    

Kommentarer
Postat av: MaPa

Nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla......

2011-01-25 @ 13:46:50
Postat av: Ylva

Ja ja okej då :)

2011-01-25 @ 14:39:12
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Rune Nylander

...eller så kan man skapa sig ett oberoende genom att lära sig själv, det är vinnande i längden!!

/R;-)

2011-01-25 @ 17:56:46
Postat av: ann haupt

Eller så kan man se livet så att det kan vara ngt "gott" med "beroende". Att man hjälper varandra, Att det finns en ömsesidig önskan om att dela en del av tillvaron med varandra i stort och smått. Ensam är inte alltid starkast.

2011-01-27 @ 10:30:12
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker