Mitt lyxiga liv

Satt och tittade på kanske den bästa handbollsmatchen på länge när det slog mig att jag har det så fantastiskt bra! Det har jag väl i och för sig redan förstått men just ikväll blev det så påtagligt.

Jag hade under dagen jobbat på med att fylla kartonger och till och med hasat upp några på vinden. Jag hade städat ur linneskåpet och plockat bort allt "onödigt" ur sovrummet. Läst mina listor, bockat av och fixat och donat. Till matchen hade jag hällt upp ett glas vin och sen hade jag lite apelsinchoklad som smalt i munnen och blandade sig så gott med min cabernet. 

Jag njöt sååå av att sitta nerborrad i fåtöljen med bara mig själv som sällskap. Blev lite nostalgisk då jag insåg att det kanske var sista gången på väldigt länge jag fick en lördagskväll för mig själv i mitt hem... ett hem som snart ska förrvaltas av tre toppentjejer.

Jag har en fantastisk familj, jag har underbara vänner och så har jag Janne som jag tycker så himla mycket om... kan man önska sig mer? Ordet lyx fick en helt annan innebörd för mig. Lyx står ju oftast för flärd; guld och diamanter, champagne och choklad, resor, snygga hotell och vackara glamorösa människor. Men ikväll stod det för min frivilliga ensamhet, känslan av att göra precis vad jag vill. Så lyxigt!!!

Tänk de som inget hellre vill än att ha sällskap, men som faktiskt inte har alla dessa underbara människor, som jag har, omkring sig.  

I min lilla värd lever jag i lyx, en lyx som jag måste bli mycket bättre på att underhålla och ge näring åt... 

Nä, nu är ögat trött igen... fattar inte hur fort dagarna går... Nu ska jag lägga mig i min egne goa varma säng, titta en stund på tv och sen ska jag ta veckans skönhetssömn. Det är lyx det också :)

POK


 

Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

intressant liv <3

2011-01-16 @ 09:17:24
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: MaPa

Vackert och tänkvärt

2011-01-16 @ 11:44:10
Postat av: malin

Jag har INTE glömt att jag är skyldig dig en slant! Ska bara komma ihåg att göra rätt för mig oxå!!! Kram

2011-01-16 @ 17:15:51
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Ylva

Ingen fara Malin. Kanske lika bra du testar färgen först innan du betalar :)... man vet ju aldrig :)



Och maopa, ni vet att jag kan få till det emellanåt... det gäller bara att greppa tillfället och känslan :)



Sen ser jag att jag har fått en ny besökare i krdisk muslims tjej: Hej och välkommen :)

2011-01-16 @ 21:22:14
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker