Mamma Mia så bra

Vilken tur att något så "simpelt" som en film kan få en att må så bra! Mamma Mia är så fantastisk i sin enkelhet och jag kommer på mig själv att sitta med ett leende på läpparna samtidigt som jag sjunger med. Kan varenda textrad och nästan varenda replik fast jag bara har sett den tre gånger... ha ha ha ... Jag tycker det är så häftigt hur de har fått ihop historien, man skulle kunna tro att musiken är skriven efter manuset istället för tvärt om.

Var med syster och såg "We will rock you" för ett tag sedan. Till skillnad från Mamma Mia så har de "skitit" fram storyn runt Queens musik. Även om deras musik är bland det bästa som någonsin producerats så blev det en enda lång pina. Inte konstigt att Cirkus var halvtomt.

Jag tycker Mamma Mia, och för den delen all musik ABBA gjorde, är ett lysande exempel på att man inte ska krångla till saker och ting. Det raka och det enkla är förmodligen det vi behöver och har lättast att ta till oss. Måste tänka på det när jag sätter mig på verandan till min bungalow på Villa Mangosteen. Man ska inte krångla till allt. Läsare, lyssnare och publik måste få tolka få sitt eget sätt... 

Jag e så klok ibland att jag nästan blir rädd för mig själv :)

Nä, nu är det dags att njuta av slutet av filmen.

Thank you for the music...

Kommentarer
Postat av: Kristin

Då vet du hur jag vill se ut när jag gifter mig.

2011-01-02 @ 01:39:20
URL: http://kristinosterberg.blogspot.com
Postat av: Ylva

Jag förstår precis Kristin. Nu gäller det bara att lägga upp en "plan" så det funkar. Men jag har lite idéer så det kommer bli kalasbra :)

2011-01-02 @ 10:27:41
URL: http://[email protected]
Postat av: Mamma

Att lyssna på ABBA:s fina låtar i den härliga miljön kan få vem som helst att må bra när snön yr utanför och vintern redan känns alldeles för lång

2011-01-02 @ 17:17:00
Postat av: carina

Abba är verkligen suveräna!

2011-01-03 @ 22:39:03
Postat av: carina

Abba är verkligen suveräna!

2011-01-03 @ 22:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker