Har åkt söder ut

Är hemma hos mamma och pappa i Växjö med Janne över helgen. Det känns som att vi mest har suttit i bilen och åkt, men jag har ändå fått mycket gjort.

Började morgonen med att vara helt förlamat trött så Janne fick fixa med kaffe och tidning och så fick han klara sig själv utan mig nån halvtimme för jag var helt avsvimmad... Men till slut kunde jag hasa mig ur sängen och packa det sista. Hade tänkt jag skulle ha med mig allt jag behöver ha i sommar på landet men det sista fanns inte riktigt me i huvudet så det får härbärgeras hos Janne. Gitarren bland annat, den måste ju med. Eller hur Kicki???

Sen bar det iväg till ambassaden och fixa visum till Thailand, iväg till resebyrån och betala biljetten... Och sen kunde vi börja resan på 42 mil söder ut.

Efter Linköping hade vi solen som en strålkastare en decimeter över motorhuven hur vägen än vände å vred. Sååå irriterande men också sååå typisk. Enda dagen solen har skinit i Småland på flera månader och så sitter man å suckar över det. Tur att Janne är lång så han når upp till solskyddet. Jag som knappt når upp till instrumentbrädan kunde däremot med gott samvete sluta ögonen och kvarta in en stund utan att skämmas.

Härligt att vara hemma hos mamma och pappa. Fick genast en campari och sen blev det god mat med massa vin och lite påfyllning och sen satt vi och kollade min systersondotter på film i sin mammas mage. Så häftigt! Nu väntar vi alla på att få se henne i verkligheten :)

Ska kämpa mig igenom de sista sidorna i "Stalins kossor". Tror inte att jag kommer med någon direkt säljande reklam av den, tycker mest det är ett lång lidande i matorgier, spyattacker  och självömkan...

I morgon ska jag köpa en ny dator för det har Kerstin sagt...

Natti



Kommentarer
Postat av: Beate

Hallå Ylva! Gud så du sliter, men belönngen blir ju kanon :) Hör av dig när du är tillbaka i Stockholm. Kram Beate

2011-01-22 @ 12:48:45
Postat av: malin

nä men det här med stalins kossor.. jag ställer mig frågande? Kör försiktigt hem!

2011-01-22 @ 13:15:33
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: carina

Du gav mig tips på välkomstdrink. Har älskat campari ända sen barnsben tänkte jag säga men så är det ju inte. Nä, campari var väldigt länge sen och de e nog dags att köpa en. see yha på måndag!

2011-01-23 @ 01:39:14
Postat av: Ylva

Jo Beate, det är lite körigt just nu. Vi hörs i veckan :) Kram



Nä Malin, kossorna kan vara... fy så jobbig den var. Kram



Carina, det är det som är så trevligt att komma till maopa, alltid väntar en campari :) Sååå gott med lite soda i. Ses på måndag SKÅL!

2011-01-23 @ 11:17:53
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Kicki

Men Ylva, klart att gitarren måste mä, vi skulle ju spela in den där skivan som skulle bli en sommarplåga, så vi kan få en riktigt härlig, häftig, underbar, varm, solig, drinkig .......m.m semester när vi fyller 30. jag tar min med mig då!!!!! pussokram

2011-01-26 @ 18:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker