Bubbel och babbel


Det blev, som jag misstänkte, en ganskalång runda innan vi kom fram till rätt adress på Värmdö igår. Men allt gick bra till slut och vi kom hem välbehållna med ett datorbord till maopa.

Beate kom på besök och sen flödade skumpan. Tänk att det är så förbannat gott! Måste nog införa en bubbeldag i vecka, tror kroppen och alla sinnen skulle må så mycket bättre då. Beate satt och peppade Janne för att han ska våga sig på att flyga till mig i Thailand, men jag tror tyvärr detta blir en övermäktig utmaning för henne. Men jag hoppas de kommer ha kontakt efter det att jag har åkt och att hon fortsätter terapeutar honom... så kaaaanske det finns en liiiten chans att han kommer :)

Idag har Janne och jag fixat lite på vinden så alla mina kartonger får plats. Där uppe är det kallt och fruktansvärt smutsigt men vad ska jag göra? Jag får väl försöka baka in kartongerna i nått gammalt lakan eller nåt så de kanske klarar sig. 

I morgon ska jag försöka få tag på någon människa på Riksbyggen som kan godkänna mina hyresgäster och jag har en obehaglig känsla i magen att det inte kommer bli så lätt. Hitintills har alla lyst med sin frånvaro på den arbetsplatsen, de verkar ha varit lediga under flera veckor. Tro fan att den ena tvättmaskinen fortfarande är trasig och vi har lampor i trapphuset som inte fungerar och snart är snöhögen framför porten så hög att vi måste bygga en tunnel genom den för att vi ska kunna ta oss ut...

Men nu har i alla fall förkylningen gett med sig, har bara massa skorr på stämbanden. Men det är ju värst för alla andra som måste lyssna på mitt malande hela dagarna :)

Nä, nu ska jag läsa en god bok.

Natti 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker