"Väninnan" av Eva Franchell

Eva Franchell var "väninnan" som var med på NK när Anna Lind blev mördad. Hon är utbildad journalist och jobbade vid tillfället ihop med Anna Lind. 

Boken är full av "så åkte vi dit" och " så träffade vi den" och "han sa det" och "sen tror jag det blev så"... Många händelser staplade på varandra, men egentligen blir inget vettigt sagt.

Jag blev mycket besviken då jag trodde boken skulle handla mer om Anna Lind och hur hon var som person och "väninna". Men den biten kommer lite i skym undan då det tydligen var viktigare att berätta om Göran Persson och Anitra... eller vad det nu är hon har skrivit om. Tycker inte boken är speciellt trovärdig då hon berättat om vad Persson och Anitra har pratat om hemma i deras kök.... Hur vet hon det?

Hade hon inte varit med på NK den dagen hade det aldrig blivit en bok och hon hade förmodligen inte heller refererat sig själv som väninna till Anna Lind.

Nä, Fy så trist!!! säger jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker