Mår sååå bra!

Så där ja... nu har vi fått ordning på min uppkoppling så nu kommer en lite mer utförlig rapport :)

Som sagt, resan gick bra även om det började lite struligt på Arlanda. Bagaget vägde för mycket, typ 33 kg, så det var bara att ställa sig mitt framför alla som höll på att checka in och börja riva runt i väskan. Hade fått en skrivare av mina arbetsgivare, en sån där mini, men den plockades bort. Och sen mina "hjälpredor" Svenska skrivregler och Språkriktighetsboken hamnade också i kassen som Janne fick plocka med hem.

Sen fanns det inte så mycket mer att plocka som enskilt väger något så jag fick väl ta smällen på några kilos övervikt som då skulle kosta 350 kr styck... Vet inte varför, men jag slapp betala så det var ok. Jag åkte alltså iväg med en väska som vägde 28 kilo, 8 för mycket.

Resan gick hyfsat bra, fick bara några små attacker av lust att gå av men jag styrde upp det. Satt med mitt vatten och såg längtansfull mot de som drack rödvin och kaffe/baileys. Men eftersom jag inte mår bra av det så fick det vara. Nu slapp jag hjälpa till att flyga (som någon undrade tidigare) men det var lika bra det för jag var ganska trött och oskärpt.

Hade lite otur att hamna på en avdelning med massa ungar som skrek, och då i slutänden, massa föräldrar som skrek tillbaka... skitkul!!!

Skönt att landa och se Ann stå och vänta. På något sätt blir det så overkligt att det "äntligen är över". Vi tog en runda och shoppade lite nödvändigt och sen bar det iväg till Khao Lak. Ann visade lite hur högt vattnet hade stått under tzunamin och det är ganska läskigt att se på plats. Man fattar inte vilka krafter det är när man sitter framför tv:n och ser.

Villa Mangosteen är ett litet nybyggt ställe med 8 bungisar och trevlig restaurang, pool och lounge. Min "hytt" som jag kallar den kommer bli alldeles toppen. Stort och luftigt. Jag har ca 11 steg, 4 trappsteg, 5 steg till och sen rätt ner i poolen. Sååå fantastiskt.

På kvällen när jag kom var det grillfest så det var bara att duscha av resdammet och sen lite party. Höll ut ganska länge tycker jag, hamnade nog i typ tredje andningen och var väldigt pratsam utan att egentligen veta vad jag sa... vad någon annan pratade om var just då ganska ovässentligt. Vi avrundade kvällen med ett dopp i poolen som var helt himmelskt. Måste nog göra det varje kväll!!

Sov som en gris i 12 timmar så nu har jag rätt bra koll på läget :)

Igår låg jag en liten stund vid poolen och sen stack Ann och jag för att hyra moppe. Vi fick bara en för tillfället, hoppas min kommer i morgon. Sen blev det massage som också måste göras så ofta det går. God middag fick vi också i sällskap av Camilla och Fredrik med kiddsen.

I eftermiddag ska vi visst åka på elefantritt... hm... Nä, jag blir nog bara åskådare. Har gjort det tidigare och tyckte inte det var så kul. Men jag får väl titta på när barnen gör det.

Nu vankas det lite lunch i skuggan :):)

Hej hopp

Kommentarer
Postat av: MaPa

Det verkar som om det var besväret med den jobbiga resan.Kram

2011-02-07 @ 11:22:58
Postat av: Ylva

Jo så är det ju oftast :)

2011-02-07 @ 14:59:31
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker