Fy va kallt... bara 25 plus...typ

Förmiddagsdoppet kändes inte som det brukar... fick en knottra på ena armen vilket betyder att det var lite kallt... bara 25 plus... illa...

Men då kunde jag ju lika väl sitta inne å jobba och det var bra för jag har varit produktiv som sjutton. Fick en hel artikel skriven som tidigt i morgon landar i Stockholm, sen kan jag på allvar ta tag i min storroman :)

På eftermiddagen åkte jag iväg till en fantastisk restaurang som har en utsikt som man skulle kunna gå i kloster för. Johan och hans thailändska kock Ying här på Villa Mangosteen lagar gudomlig mat, men man måste ju variera sig. Så jag moppade hem med min medköpta mat och satt på verandan och åt... mums... Hade satt igång myggspiralen, inte för att jag  tror att det funkar för nu kliar det på lilltån, men det har ju sin tjusning med den doften :)

Hade tänkt åka med Adam (gäst på VM) till Phuket i morgon, hans transport skulle gå och då kunde ju jag lika väl åka med eftersom jag ska tilll Karon några dagar. Men grabben var smart, han kollade flygbiljetten och såg att det faktiskt var idag han flyger!!! Vilken tur, hoppas allt har gått bra för dig Adam och att du fick några intressanta timmar i Kuala Lumpur.

Nu blir det nog så att jag åker med Mona och Johan om några dagar till Karon så får jag ta en egen transport hem. Kan vara lite kul att se nåt annat än VM även om jag stormtrivs här. Men att röra lite på sig är ju aldrig fel.

Idag borde jag egentligen tagit en tidig kväll för att sticka iväg i morgon och hitta en strand för min läckra lekamen, men igår kom det nya gäster från Helsingborg och jag har haft en fantastiskt trevlig kväll med dem. Så stranden får vänta till jag dyker upp.... kan bli nån gång på eftermiddagen. Eftersom jag har jobbat så hårt i dag med min artikel är jag värd en dag i frihet!

Nä, nu locka sängen. Trött trött...

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Å din stackare, fryser du? Och är trött? Och så kliar det också? Här är minsann inte en enda mygga så långt ögat når. Och varmt är det om man eldar i spisen. Framförallt - TV-rutan fylld av skidframgångar. Synd om dig att du missar allt detta :-)

2011-02-25 @ 00:21:32
Postat av: Ylva

Ja jag vet...känns inge bra... Å nu i dag är det nästan för varmt... Börjar bli skrynklig av allt badande. Skidorna kan jag se om jag vill, får se framöver om jag tar en sväng till Mr Chu och norpar lite av hans nät. Det är lite bättre där. Hoppas du mår bra systeryster :) Kram

2011-02-25 @ 05:40:07
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: MaPa

Himla bra att du har tid att jobba mellan varven(surt sa räven)

2011-02-25 @ 13:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker