Tid för reflektion

Fick lite moppekli i kroppen framåt eftermiddagen så jag packade ner vatten, kamera och sen bar det iväg norr ut. Visste inte riktigt vart jag skulle men efter ett tag såg jag skylten mot White Sand Beach. Jag svängde in och efter en del kringelikrokvägar hamnade jag på en helt folktom strand.

Solen hade börjat sin kvällspromenad och jag satte mig ner för att bara njuta av sceneriet.



Jag har ganska mycket som snurrar i huvudet just nu. Mopedturen hjälpte mig att blåsa ur en del fundringar jag har, men det var först när jag satte mig ned med denna fantastiska vy som jag kom till insikt med vissa saker. Beslut måste hela tiden tas, oavsett om de är tillfälliga eller livsavgörande. Det jag kom fram till var egentligen ganska självklara saker, men det måste nog ältas innan de blir just självklara. 

Jag kallar det för att reflektera men det finns säkert de som kallar det för att meditera. Spelar ju egentligen ingen roll, tankar snurrar för oss alla och vissa måste få landa någonstans. Mina landad just här, på White Sand Beach. Det enda som hördes var vågskvalp, lugna metodiska och taktfasta vågskvalp. Allt annat var stilla, även alla mina sinnen som har gått på högvarv under en tid.

Tid för reflektion... Så viktigt och så gott för själen... 

Med ett avsevärt mycket lättare sinne kom jag tillbaka till VM. Nya gäster och nya bekantskaper. Efter lite gott rödvin och många diskussioner med glada skratt till följd kan man summera dagen som en bra dag. En riktigt bra dag!!!

Och i morgon kommer det en ny dag med nya möjligheter. Ibland är det riktigt gott att leva :)

Kommentarer
Postat av: ann haupt

Det här inlägget gillade jag. Reflektion och påföljande beslut. Du har ju alla möjligheter till det nu. Skönt höra att du tar dem.

2011-02-24 @ 08:17:38
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: MaPa

Detta låter riktigt bra.Kram

2011-02-24 @ 11:08:12
Postat av: Camilla

Härligt ylva!!!!

Vilken fantastisk bild!!!

2011-02-25 @ 09:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker