Skramlade ägg till frukost, mexikanskt till middag

Dagen började med strålande solsken. Jag gick upp till Johan i restaurangen och fick skramlade ägg och rostat bröd. Kalasgott! Annars brukar jag ta ett knäcke med kaviar nere på min veranda, men omväxling förnöjer :)

Sen blev dett ett dopp och då var jag ju bara tvungen att ligga och torka bikinin... Läste en halv bok ungefär men sen insåg jag att det fanns lite jobb som väntade. Bonitasbladet ska skrivas oavsett om jag är här eller där eller var som helst. Krönikan blev klar för en stund sedan så den dimper ner i brevlådan i morgon Camilla!

Eftermiddagen blev då inte som jag hade tänkt mig. Blekansiktet behövde lite mer sol, men då var det nån där uppe som tyckte annorlunda... regn, regn och åter regn...



Eftermiddagen tillbringades, istället för vid poolside, i baren där det dök upp ett nytt ansikte, en kille som har bott här nere länge med sin thailändska fru och dotter men som hade hört talas om "den svenska resorten". Han har varit här i 27 år så han hade en hel del att berätta. Han tipsade om en kul färd man kan ta med moppen ut till en ö som jag blev intresserad av.

Alla vi som bor här på VM gav oss sen av till Ban Nang för middag, mexikanskt. Mums! På vägen hem hamnade jag, Mona och Adam i en "disko-tuk-tuk med färgglada lampor som pulserade i taket. En härlig 60-talsdänga "Only you" spelades på hög volym och förmodligen trodde Adam att han var på karaoke. Han greppade en osynlig mikrofon och sen blev det underhållning på hög nivå...



... tyckte han själv i alla fall!!!

Som vanligt nu för tiden är det alltid skönt att "komma hem". Några av gästerna ska upp tidigt i morgon på dykarkurs så det pluggades i varje hörna på stället och själv valde jag att krypa in i min egen bubbla för natten :)

Systeryster!!! För oss midjeväskor-lovers, modet som ÄNTLIGEN har kommit tillbaka, vill jag bara skryta lite med min nyinköpta :)



Ha en skön natt allihopa!!

Kommentarer
Postat av: malin

Jag vill oxå ha en sån där fin midjeväska... Saknar dig och hoppas att du har det underbart i paradiset!!!!!

2011-02-22 @ 20:58:50
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Systeryster

Ja men det är ju underbart. Tänk att det äntligen har trillat ner hos fler vilken fantastisk pryl detta är. Man kanske skulle passa på att förnya sig, min är från ett annat sekel.

2011-02-22 @ 22:34:33
Postat av: Ylva

Malin, saknar dig också. Har dessutom ont i halsen idag så nu MÅSTE väl för farao dina arbrtsgivare fatta att det är ganska bråtton... att skicka hit dig alltså!!! Kram på dig



Ja syrran, bättre "pryl" finns inte. Min är dessutom så finurligt utformad att jag kan använda den som axelremsväska. Dessutom är den stor med MASSOR av fack så jag får plats med hur mycket skit som helst. TOPPEN!!! Kram

2011-02-23 @ 04:03:17
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej hopp, vad det regnar på dig!

Kom hem istället här var det -19 när jag vaknade :-)))



Toppen bra krönika!!!

Det kommer att bli en snygg tidning och rolig tidning!



Kram på dig

2011-02-23 @ 09:42:33
Postat av: MaPa

Kansken rätt bra för det ljusa skinnet att det regnar ibland. Det gör det inte här men -20 i morse. Kram

2011-02-23 @ 12:17:15
Postat av: Anonym

Ylva vad härligt du har det, skulle gärna vara där med dig och "garva" lite åt alla tokigheter......

Bamse kram =)

2011-02-23 @ 13:00:42
Postat av: Ylva

Camilla, kul att du gillade krönikan. Jag har också en känsla av att det kommer bli ett kalasbra nummer! Keep up the good work girl!!!



Maopa, skinnet mår bra och ska så göra. Snart har jag grundat ordentligt och då blir det pressa av!!! Kram

2011-02-23 @ 18:26:09
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker