Arbetsam dag

Idag har jag verkligen slitit på tangenterna vill jag lova. Det var helt molnfritt på morgonen och det kändes att det skulle bli en mycket varm dag. Jag hoppade i poolen, åt min frukost på altanen och sen satte jag mig och jobbade. Är ju lite försiktig med mitt bleka skinn så det var nog en bra dag att stanna inomhus. Naturligtvis har jag varit och svalkat mig i poolen några gånger, men sen har jag skrivit för glatta livet. Har nog knaprat ihop åtta sidor. Inte illa va? Fan, det e jobbigt att vara tjänstledig!

Nu ikväll har jag och grannarna varit hos Mr Chu och ätiti. Mr Chu är den som vi här på Villa Mangosteen anlitar för att hyra moppe, boka utflykter, fixa transporter och dessutom har han några platser för matgäster. Ett så himla charmigt ställe med fantastiska människor, Mr Chu och hans fru. Han själv refererar till frun med "talk to boss" och så skrattar han hjärligt. Jag har bara träffat honom väldigt kort men han har full koll på vem jag är, hur länge jag ska vara här, vad jag gör och var jag bor. Man blir så fantastiskt väl mottagen när man kommer dit och det känns riktigt äkta :)

Jag skulle ha lagt ut lite bilder idag men nu är jag trött så det får bli i morgon. Bland annat skulle jag visa min nya outfit jag köpte igår, knallorangea byxor. Jag skulle också gärna lägga ut det jag filmade igår men eftersom ingen har erbjudit sig att hjälpa mig så får väl det vara. Vi har en ganska datakunnig kille som gäst här, jag får väl fråga honom i morgon nu när ingen hemma vill/kan/orkar komma med bra tips :)

Anette, min goa vän Anette, har äntligen fått en större lägenhet! Grattis kompis! Vilken tur att flugorna faktiskt har lyst med sin frånvaro idag och myggorna biter inte lika mycket längre. Du behöver alltså inte komma med din Radar, du har ju lite annat att tänka på nu. Kul!!!

Nä, nu ska jag läsa lite sen blir det kudden :)

Kram
 


Kommentarer
Postat av: malin

Aha nu var det ett understruket ord! Sköt om dig och njuuuut!

2011-02-17 @ 17:40:01
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Ylva

Jag vet Malin! Klicka klicka klicka!!!



Kraaaaaaam

2011-02-17 @ 18:00:34
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: yasmine modell fru och mamma



allt bra idag?

vore jätte gulligt om du kunde rösta på min son i denna tävling här

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=41529

2011-02-17 @ 18:33:53
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: yasmine modell fru och mamma

tack så super duper mkt vad underbart snällt.

Låter underbart att vara i thailand åhh längtar tebax va många år sen jag var där men grymt härligt var det.

Jag har ryggskott och en sjuk bebbe med hög feber så funderar på att krypa ner i mina nya tempur madrasser. kraaaam

2011-02-17 @ 20:02:35
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: MaPa

Verkar som om livet kanske går in i lite fastar gängor. Skönt att du får ett dopp mellan varven. Kram

2011-02-18 @ 09:55:04
Postat av: Anonym

Härliga bilder Ylva!! Du är fantastiskt duktig som kommit igång med ditt skrivande det kanske rent av blir 2 böcker ;-) Är så nyfiken! vad ska den handla om? kan du inte avslöja lite bara lite.........

Bamsekram

2011-02-18 @ 15:35:10
Postat av: Ylva

Jag avslöjar gärna lite bara lite om vad boken ska handla om... men då måste du avslöja vem som frågar!!!

2011-02-18 @ 18:33:25
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker