Första raderna är nerplitade

I dag har första sidorna skrivits! Jag kanske raderar i morgon, men det spelar ingen roll, jag har i alla fall kommit igång!

Låg en timme på förmiddagen och slappade vid poolen. Vädret är fortfarande ganska behagligt så där före 12 men sen blir det varmt, väldigt varmt. Och då passar det ju bra att krypa in i "hytten" och knappra lite på tangenterna. Jag avbröt mig själv några gånger med att gå ut och ta ett dopp... Vilken lyx!

Skulle ha gått upp till restaurangen och tagit en öl ikväll hade jag tänkt. Det har kommit lite nytt folk och det är ju alltid roligt att snacka runt lite. Men hur det nu var så råkade jag somna i sängen med boken på näsan. Tror jag har landat och kommit in i semesterlunket ordentligt nu. 

Ja i alla fall, så när jag vaknade kände jag mig bara seg och inte så pigg på nya bekantskaper. Ann hade med sig andra omgången av True blood, 9 avsnitt, som jag behöll här för att kanske nån gång titta på. Jag har inte sett första delen men det skulle visst gå bra i alla fall sa hon. I kväll var det ett ypperligt tillfälle så jag började titta... och fatta absolut inte nåt!

Jag gillar inte såna där konstiga filmer och serier, vampyrer och sifi eller vad det heter. Men alla har pratat om denna och säger att den är sååå fantastiskt bra... Som sagt, jag fattar inte nåt! Tyckte det var skit från början till slut. Men jag ska kolla ett avsitt till så får jag se om det tar sig.

Vi har lite elproblem här idag tror jag. Det är folk i nästan alla bungisar och alla kör väl AC:n för fullt och elen börjar sina. Och eftersom jag har den sista bungisen, nr 10, så får jag bara skvättarna som blir över... Det är i alla fall min teori. Författare ska ju lida har jag hört, det är väl därför de har placerat mig här på slutänden där det bara finns slattar kvar. Och i kväll kan det bli lida av för det är väldigt varmt och fuktigt. Men då får jag väl sitta uppe hela natten å skapa!!!

Eller så får jag mardrömmar av den där förskräckliga filmen jag tittade på och ligger vaken bara för det! Tur att jag har min kompis Gecco som håller mig sällskap :)

Natti 

Kommentarer
Postat av: malin

True blood är ju helt suverän!!!! Manuskriptet är obetalbart utifrån amerikansk historia och sammhällsskikt, deras frikyrkor och politik!!! Synd att du inte sett första säsongen - MEN den har jag till dig när du kommer hem! - Sen är ju Alexander Skarsgård väldigt vacker!! Kram från - 12...

2011-02-15 @ 18:35:07
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Camilla

Härligt jobbat ylva!!!

Nattdop kanske ökar på kreativiteten :-)))

Snälla bada lite för mig :-)

Kram

2011-02-15 @ 20:01:34
Postat av: janne

men var är alla markerade ord man ska trycka på?? :) Inte undra på att det är dåligt med ström... Simma lugnt.. puuuussssssssssssss

2011-02-15 @ 22:06:52
Postat av: Ylva

Janne!!! Ja, va fan är alla ord??? Funderar på att gå in på "de stora" bloggarna och se vilka ord de får markerade och sen bara skriva ner dem... Eller så har de tröttnat på mina trista bloggar... ha ha ... nä vet faktiskt inte :( Pussssssssssssss



Camilla: Jag badar hela tiden åt dig, men kanske mest åt dina barn... saknar dem faktiskt, det var härliga bus i badet. Vem ska jag nu busa med??? snyft...



Malin: Jag ska verkligen ge det andra avsnittet en cjans, om inte bara för Skarsgårds skull :) Vill gärna se början efter fortsättningen så jag i efterhand kan förstå vad det var jag egentligen såg från början!!!



2011-02-16 @ 06:52:24
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker