Holger å jag :)

Idag har jag haft en hektiskt dag med massa nya upplevelser. Så det blev en tidig kväll igen...

Det började klockan åtta när Ann och jag gick ut och tog en power-walk. Svettigt värre kan jag säga. Men det var kul att se omgivningen med "promenadögonen" på. Hade fått uppfattningen att det skulle finnas massa herrelösa hundar som bara var ute efter mina delikata smalben, men det var ingen fara så jag ska nog klara av att ta en och annan promis efter det att alla har åkte hem.

Sen bar det iväg med Mr Chu, han hade äntligen fixat en moppe till mig. Så nu har jag en ny kompis...

 

                              ... som heter Holger.

Jag har alltså kört vänstertrafik för första gången i mitt liv och det gick alldeles lysande :) Jag och Holger ska nog komma överens och få oss några kul stunder tillsammans. Det bästa med att ha ett bensindrivet fordon i Thailand är att man aldrig behöver tanka själv. Det är de så hjälpsamma med på macken :)

Sen moppade Ann och jag iväg till en strand som heter "gubbens strand" eller "er strand" beroende på vem man pratar med. Jag kallar den kort och gott för...



                                 ... en sandstrand!

På vägen tillbaka till den underbara poolen på VM stannade vi och handlade lite, inga spännande saker alls. Bara lite ost och kex för att ha vi poolkanten på kvällskvisten med en kylskåpskall öl. Mums!

Gick som sagt tidigt till min hytt, jag har väntat och längtat efter ett tillfälle att få titta på lördagens Melodifestival. Men innan jag kan göra det måste jag ta livet av...



... kvällens tusenfoting! Har gjort detta varje kväll och har nog förstått att jag kommer att få fortsätta med det. Fast jag är osäker på om det är olika snubbar, skulle nog kunna tänka mig att det är en och samma som på något underligt sätt tar sig upp från toaspolningen bara för att jävlas med mig!!!

Hade jag varit lite tuffare så hade gett mig ut så här i mörkret för att fota alla andra djur som låter runtomkring. Vi har till exempel nån typ av syrsa som ska vara ganska stor och som varje kväll strax före solnedgången lyckas få till ett så metalliskt högt ljud så trummhinnorna bågnar (Carola, släng dig i väggen!!!). Sen har jag en katt som jamar högt och ljudligt varje kväll, fladdermössen skriker i takåsarna och myggen... nä, dem orkar jag inte ens prata om. 

Men annars är det toppen här. Jag ska få ett skrivbord i morgon och försöka få till en hörna i min hytt så jag kan sätta igång.

Fast först måste jag nog hinna med några dopp i poolen, några öl i baren och en runda med Holger :)

Hej svejs  

Kommentarer
Postat av: malin

Du kör väl inte Holger på snusen? Va´rädd om dig!

2011-02-10 @ 16:54:23
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Ylva

Ingen risk Malin, här gäller det att ha alla sinnen i behåll. Till skillnad från flyget så är jag ju förstepilot på Holger :)

2011-02-11 @ 05:33:58
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Lena

Ni är verkligen coola tillsammans, du och Holger! Lite coolare än jag och min namnlösa och skitiga Volvo V50.

2011-02-11 @ 14:34:38
Postat av: MaPa

Hälsa Hoplger att han ska vara rädd om dig och att han inte dricker för mycket. Kram

2011-02-11 @ 15:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker