Tropiskt regn, kvällsdopp och jävla massa myggbett

Håller på att bli tokig på allt kli, framför allt på fötterna. Myggen bits som sjutton och det går bara inte att sluta klia. Sprayar myggmedel hela tiden men det verkar inte hjälpa. Å jag som nästan aldrig får nåt bett i Sverige... myggen här måste tycka att mitt lager av svett är extra härligt. Ska ta Holger i morgon och åka till apoteket... eller vad det nu heter här :)

Fick en härlig dusch mitt på dagen. Det hade mullrat över bergen hela förmiddagen så vi bara väntade på det. Sååå skönt när regnet brakade loss, låg kvar en stund vid poolen bara för att få känna lite svalka. Det kan faktiskt vara härligt med nederbörd även om ni inte tycker det just nu. Har hört att det är kaos och det är väldigt svårt att förstå... konstigt vad man vänjer sig fort!!! :)

Idag har vi ätit gott på italiensk restaurang. Hamnade där det var som minst luftgenomströmning så vi höll på att rinna bort. Fort som sjutton tog vi en tuk-tuk till VM och sen blev det kast med varm och svettig turist i poolen. Vet faktiskt inte om det finns nåt härligare än kvällsdopp, kände nästan att jag frös när jag kom upp så nu kommer jag sova gott :)

Försökte gå in på SVTplay igår för att kolla lördagens melodifestival men jag hittade inte. Så om det är någon som vet hur man gör eller om nån vet att det inte går, så får ni gärna tipsa. Jag och Ann hade annars planer på att kolla direkt i morgon ihop med andra delfinalen-festen som alltid går av stapeln hemma hos Beate... men det kanske spricker då... om de inte visar alltså :(

Nä, nu är det dags för bokrecension :)

Hej hopp 


Kommentarer
Postat av: Kristin

Man kan kolla live precis när det sänds men jag vet inte om man kan kolla efteråt. Ni får kolla på alla bidrag ett och ett annars. Här, klicka på "Bidragen": http://svtplay.se/t/102943/melodifestivalen

2011-02-11 @ 16:54:19
URL: http://kristinosterberg.blogspot.com
Postat av: Ylva

Toppen Kristin! Tack för hjälpen :)Hoppas ni mår bra, hälsa Henrik, Kram Kram

2011-02-11 @ 17:53:08
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: malin

Kände du att du " nästan frös " ? Ähh det var det värsta.. själv hade jag 10 minus och vindbyar igår så jag kände inte näsan när jag gick in, Trixa hade köldkramp.. blä..

2011-02-12 @ 09:47:00
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: MaPa

Hoppas att du hittar något verksamt på apoteket, myggorna i Thailand är inte så nyttiga.Kram

2011-02-12 @ 15:13:38
Postat av: Ylva

Jo Malin, vissta kan man "nästan" frysa här... gjorde det ikväll igen efter doppet. Men nu är det varmt och skönt igen :)



Nä Maopa, myggorna är inte nyttiga, men jag överlever :)

2011-02-12 @ 16:43:15
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Lena

svtplay lägger oftast ut programmen dagen efter, och är det väldigt populära program så att många tittar samtidigt på dem via svtplay, kan det vara lönt att vänta några dagar så att det inte buffrar alltför mycket. Det går bara att se svenskproducerade program på play när man är utomlands.

2011-02-13 @ 15:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker