Trevlig kväll med grannarna

Har haft en toppenkväll med mina grannar Beatrice och Niclas från Linköping. Kanonkul att träffa så sociala och lättpratade människor, det berikar livet på något sätt. Vi åt gott här på VM och sen satt vi bara och snackade om allt och inget. Kul!!!

Tidigare i eftermiddags gav jag mig iväg till marknade som finns i Ban Nang, grannbyn. Det är en marknad som kör onsdagar och lördagar med massa skit som vi turister gillar, men också massa goda frukter och grönsaker så det är en hel del lokalbor där också. Jag hittade en skitsnygg kangas som kostade 199 bath, typ 45-50 kronor. Men som alltid så ska man ju pruta här och jag höll stenhårt på mina 125 när han sa 150. Döm om min förvåning när han sa "Thank you madam but no. Have a nice evening" och så vände han mig ryggen... Va??? Hur går man vidare efter det? Jag ville verkligen ha den men han var så bestämd och tyckte verkligen att jag var a pain in the as så det var bara för mig att gå vidare... Utan kangas!!! Å den som var så snygg!!!

Ok, jag hittade ett par thaibyxor liknande såna som Ann och jag letade efter när vi var ute och shoppa, ni vet, mina byxor mina färger. I morgon ska jag lägga ut ett foto på dem, de är så JAG!!!

Sen var det då det där med moppen... Nästa gång jag ställer ifrån mig den ska jag rita en karta över området och markera mycket tydligt var jag har ställt den! Fick dubbelslag på hjärtat och magknip fem gånger om innan jag hittade den. Det vimlar av moppar på det här stället och hur är det meningen att vi som kommer från ordnade parkeringar med markeringar A B C D och olika färger på olika områden ska kunna hitta en blå moppe bland 1475 andra blå moppar??? Nä, nästa gång tar jag bussen!!!

Väl hemkommen, efter en förfärlig svängatillhögerkorsningivänstertrafik (det tog 4 minuter innan jag var över) trillade jag in i duchen, helt genomsvettig. Då kom Johan, manager på VM, och frågade om jag ville ha massage av tjejen som tydligen kommer hit ibland. Hon kom till min bungis, jag behövde inte ens lämna hemmet. Sååå lyxigt!!!

Rinde en snabbis till maopa tidigare, känns alltid bra att veta att allt är ok med dem :) (pussokram)

Nä Anette, var är du med din Radar? Det finns inte bara mygg här, det finns en jä...la mass flugor också!!!

Dags att sova... Natti

Kommentarer
Postat av: malin

VAR är de understrukna orden? hur ska det gå?...

2011-02-16 @ 22:34:32
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Hek

2011-02-16 @ 23:11:31
Postat av: Helen Salkert

Hej Ylva!

Va kul att höra att du har det bra!! Förutom myggorna då!! Låter verkligen som en dröm att få åka iväg på ett sånt "äventyr"...

Va rädd om dig..

Kram kram Helen

2011-02-16 @ 23:14:39
Postat av: ann haupt

Nu får du sluta roa dig och sätta igång och skriva

2011-02-17 @ 05:25:31
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: MaPa

Verkar vara ett underbart liv. Kram

2011-02-17 @ 10:39:28
Postat av: Carina

Hej!

Kul att läsa din blogg, vi följer den eftersom vi snart kommer ner.

Hur är stället egentligen? Är det så mycket mygg och flugor som du skriver?

Hälsningar Carina

2011-02-17 @ 12:59:11
Postat av: Ylva

Ja ja Ann, jag jobbar juhela dagarna, tycker du jag ska sitta på kvällarna också??? Inge roligt får man ha... Men snart åker vi ner till Mr Chu och äter :)



Jag har det helt fantastiskt här, klagar egentligen inte. Vill bara ha lite sympatier eftersom jag inte har så många här att klaga till. Carina; nej det har lugnat sig med myggen...eller så har jag vant mig. Flugirna var nog bara en liten invasion i mitt badrum i går för idag är de borta. Om du undrar hur Villa Mangosteen är och att det är hit ni ska kan jag säga att det är ett kanonställe. Fina bungalows, bra mat, snygg och ren pool med inte alls mycke folk i. Jag stormtrivs! Vi kanske ses när ni kommer hit???



Det är så roligt att ni är så många som kommenterar, fortsätt gärna med det :):):)



Kram till er alla!

2011-02-17 @ 13:26:19
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja här sitter man på jobbet och skriver, dock inte om roliga upplevelser utan stenkul journalskrivning :) Dessutom är det sällan någon som läser dessa anteckningar, förutom när en lex-maria görs :) Ja, förutom sprängande huvudvärk lyser solen på mig och Stockholm vilket inte är att förakta. Ta hand om dig din lilla lyxlirare. Kram Beate

2011-02-17 @ 14:55:18
Postat av: Carina

Ja, vi ska till Villa Mangosten och det låter tryggt att höra att det är ett bra ställe.Vi kommer ner från Bangkok den 5:e om allt går efter planerna.

Carina

2011-02-17 @ 16:02:19
Postat av: Ylva

Va kul Carina, då ses vi! Hör gärna av dig om du har några frågor. :):)



Stackars stackar Beate som har huvudvärk. Här kan man gå på massage varje dag om man vill och då slipper man hemska värkar i huvudet. Toppen va?



Kram kram



2011-02-17 @ 16:58:14
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Thomas

Du...det ser verkligen underbart ut på bilderna på VM hemsida. Jobbigt med alla mygg o flugorS

Här hemma är det i alla fall myggfritt(de var nog med samma plan ner) Har du badat nåt i havet förresten? Kram Thomas

2011-02-17 @ 20:20:33
Postat av: Ylva

Jo då Thomas, jag har badat flera gånger i havet. Idag skulle du varit med när jag moppade iväg. Tog en ganska lång runda och det var lite serpentinvägar och ganska läskigt... Men du hade nog gillat det... :) Kram Kram

2011-02-18 @ 09:34:51
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Hej Ylva!

Nu har även jag hittat hit. ;0) Gud, så härligt för dig att få göra detta! Jag önskar dig allt lycka till. :0)



Ps. Niklas och Beatrice som du pratar om; Niklas är min kusin. Världen är allt bra liten ibland. ;0)



Kram på dig!

2011-02-18 @ 11:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker