Inga skidor i Khao Lak

Sitter just nu nere hos Mr Chu som är "byns" lilla allt-i-allo. Ska man hyra moppe gör man det av honom, ska man åka på utflykt bokar man hos honom, han fixar alla transporter, han har även en liten restaurang där man gärna (som idag) tar en öl och nåt hot att äta. Dessutom har han snabb uppkoppling så jag hade tänkt titta på skidorna på SVTplay, men se det gick inte... Det  har väl med rättigheter att göra och jag befinner mig inte i Sverige och... fan va trött jag blir.

Johan, manager på VM, säger att "datorn egentligen är så korkad att det går att lura den att man sitter nån annan stans än där man är"... Men eftersom jag är ännu dummare än datorn så fattar jag knappt vad han pratar om. Så jag nöjer mig med att läsa kommentarerna på Expressen.

Idag hade jag tänkt åka iväg och ha en heldag på stranden (det är ju lördag :)) Men jag tror jag fick lite vätskebrist igår så jag har bara tagit det lugnt idag. Somnade på solstolen under parasollet och vaknade av mina egna snarkningar... väldigt skönt!

För alla er som gillar whiskey (och ni är ju några stycken har jag visst hört) kan jag berätta att det just nu bor en kille på Villa Mangosteen som är ordförande i nåt som heter www.stockholmwhisky.se Det är en ganska liten förening men de har provningar en gång i månade tror jag det var. Han är själv dommare och mycket kunnig så ni som är intresserade borde gå in där och titta lite :)

Ikväll är det "Slaget om Siljan" utomhus på nån sjö... kanske Siljan... ha ha ha... Janne ska dit och kolla och det gäller nog att han har både underställ och överlevnadsdräkt om han ska överleva kylan... Själv sitter jag och svettas fast jag sitter stilla...

... och för er som inte vet vad "Slaget om Siljan" är kan jag berätta att det är hockey mellan Leksand och Mora...spännande va???

Nä tillbaka till VM för ett dopp i poolen :) 

Kommentarer
Postat av: MaPa

Drottning Björgen är oslagbar, Calla 4 igen, Rydqvist 6 och Haag 10. Ganska bra faktiskt men inte topp. Vänta bara till i morgon.... då kommer alla våra duktiga pojlar. Temperaturen är 0 idag!!!

2011-02-26 @ 16:21:39
Postat av: malin

Tjingeling Ylva! Kram på Dig i värmen - har har solen skinit.. sken.. skenade... whatever men skönt var det!

2011-02-26 @ 16:32:38
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Ylva

Tack maopa för info... Jag väntar med spänning på i morgon. Peo sa att jag skulle försöka få in sportradion... smart!!! Kram kram



Malin, skönt med en sol som skenade...hoppas den skenar tillbaks till dig igen :) Kramelikram

2011-02-26 @ 16:59:25
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker