Himmel och helvete bland kaniner och vårtsvin

Jaha, nu har det visst gått några dagar sen jag skrev nåt senast så här kommer en liten rapport.

Hade några riktigt trevliga dagar med Anette här på landet. Vi hade fantastiskt väder och slappade mest i solen och skuggan, med eller utan ett glas vin i handen. Jag fick rädda Anette från några massiva attacker från livsfarliga tvestjärtar, men annars hade vi det riktigt lugnt och skönt.

I fredags körde jag Anette till Kalmar sen bar det av till Växjö för att titta till mamma och pappa. Mamma hade några dagar tidigare börjat må dåligt och fick åka till sjukhuset och blev inlagd. Tur att syster finns i Växjö och kan styra upp det mest akuta. Sen har hon ju också två fantastiska döttrar, Sofie och Hanna, som ställer upp i vått och torrt. I lördags kom lillebror och hans Maritha så vi blev en snygg liten samling som stolpade in på sjukhuset. Alltid retar det någon :):) Nu mår i alla fall mamma mycket bättre så i morgon blir det hemgång.

Ni som har mig som vän på facebook har sett hur mina söta vildkaniner har förökat sig och ungarna gasar runt på tomten som nyutsläppta kalvar. Vid ett tillfälle igår såg jag fyra stycken som sprang och busade, det var nästan som att se hundvalpar när de är som värst. Och inte är de rädda heller. Jag springer ut och in men det verkar inte bekomma dem. När jag kommer ut försöker mamman puffa på dem så de ska springa och gömma sig, men hon lyckas inte så värst bra.

                         

                        Nu ligger det små kaninlortar överallt, men det får väl räknas som naturgödsel :)

Min plan att vara klar med boken senast på fredag sprack i och med att jag åkte till Växjö och fick lite annat att tänka på. Men jag är på god väg och har väl kanske bara ett par saker kvar, sen ska jag nog kunna åka och kopiera för att sen skicka till förlagen. Mamma hittade en artikel i SMP om hur förlagen letade efter novellsamlingar, läsarna är tydligen ganska trötta på deckare och skönlitteratur. Så man kan väl säga att jag ligger rätt i tiden... eller ett steg före... Välj själva :) Jag väljer att välja det sistnämnda :):):) 

Tycker fortfarande att jag har haft förbannad tur med vädret även om det har regnat nåt galet idag. Men ikväll är det helt vindstilla, man kan nästan spegla sig i havet. Så nu ska jag ta mig en kvällsrunda ner till sjöbodarna för att sen gå hem och vältra mig i en tårdrypande film om kärlek och vänskap :)

Varning!!! Anette!!! Titta inte på den här bilden!!!

Alltså... Hade den här varelsen dykt upp förra veckan när hon var här så hade jag nog fått trycka i henne lugnande och sen binda fast henne för att hon inte skulle packa ihop och sen börja gååååå hem till Vimseby!!!

                       
                Den sitter i och för sig på utsidan av köksfönstret, men ändå... Jurassic Park eller???

Nu ska jag bli bättre på det här med bloggandet. Så vi ses förhoppningsvis kanske eventuellt om inte allt för lång tid om det då inte händer annat skoj att ha kul med istället :):):)

Ping!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker