Petronellas dop ♥

                                               I söndags var det finaste Petronellas dop.

                        
Jag tror inte jag har träffat en unge som sover så mycket. Men en kvart innan vi skulle åka hem slog hon äntligen upp sina stora blå ögon :)

Vi drog iväg från Växjö i lördags morse med en minibuss som Evert körde klanderfritt. Vi kom fram till Båtsholms Pensionat på eftermiddagen och det var strålande solsken. Mamma och pappa bjöd på middag och det var nog den godaste abborre jag någonsin ätiti.

                       

                          Sen satt vi på verandan till vårt "lilla hus" och drack vin alldeles för länge... 

Dagen efter var det upp tidigt som sjutton för att åka iväg till kyrkan. Jag hade dagen före fått reda på att dopet skulle vara i anslutning till högmässan och då höll jag på att trilla av stolen. HÖGMÄSSAN!!! Och märkvärdigt var det också för det var självaste Biskopen som höll i den.

                        

I S:t Annas Skärgård finns det en skärgårdskyrka som heter Capella Ecumenica där då Petronella blev döpt. Vi hade tur med vädret även om det blåste en del. Högmässan var utomhus och det var en ny upplevelse. Kanske inte så spännande, men ny. Det kunde kanske ha varit helt ok om det inte var för alla förbud och all fruktan och all förlåtelse, synder och felgärningar som den där biskopen snackade om. Till slut orkar inte jag lyssna på det, så istället för att lyssna på biskopen så lyssnade jag på månskri och vågskvalp... Helt ok.

Sen blev det dags för själva dopet och då fick vi gå in i den lilla stenkyrkan som fanns på ön.

                        

                   

                       

                       

                        

                     Med så här fina föräldrar är jag säker på att Petronella kommer få det riktigt bra :):)

                                                      Finaste finaste Petronella ♥

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Vilka fina bilder!

För att inte tala om vilken fin huvudperson :)

2011-08-18 @ 23:50:06
Postat av: Systeryster

Bild nr 1 = pappa upp i dagen :)

2011-08-19 @ 13:12:26
Postat av: Ylva

Hon är ruggigt lik Fredrik när han var lite ;);)

2011-08-21 @ 22:18:57
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: FÖ

stackars barn...

2011-08-25 @ 16:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker