Gräsklippardag

Mådde ytterligare lite bättre när jag vaknade i morse så siktet var helt inställt på att orka klippa gräset. När jag väl orkade masa mig ut i blåsten för att ladda gräsklipparen kunde jag inte öppna bensin"korken" för någon hade skruvat åt så hårt att det satt som berg!!! Fatta att jag blev sååå trött!!! Till slut hämtade jag en tång... typ... och satte fast runt "kapsylen" och sen sparkade jag loss den!

Jag var så arg så blod, svett och tårar räcker inte för att förklara hur trött jag är på detta "jag är störst, bäst och starkast" som genomsyrar vääääldigt mycket heeeela tiden. Måste man skruva åt så hårt? Och hur mera "stängd" kan en kork bli än helt enkelt bara stängd? Den MÅSTE INTE vara helt "Fort Knox"-tillsluten!!!

Ja ja, nu är i alla fall framsidan klippt. När jag sen rasade ner i soffan för att vila och komma undan stormen utanför såg jag på TV att det var kungligt bröllop i England... Men hur kan detta ha undkommigt mig? Jag som är antiroyalist borde ha hört detta och gjort en tyst (eller jä-ligt högljud) protest över hysterin som det säkert har varit runt detta. Hon, den där, som nu har gift in sig i det engelska kungahuset har tydligen förberetts i 10 år på detta!!! 10 ÅR!!! Men vad är det för mening med att få gifta sig med en "kvinna av folket", som tydligen är så viktigt, om man måste låta denna stackars varelse drillas i 10 år för att klara av det? Kan inte de kungliga helt enkelt hålla sig till sina likar och lämna oss vanliga utanför så behövs ju inga förberedelsr eller "kurser" eller vad de nu håller på med??? Nä, jag tycker det är väldigt konstigt... prinsar och prinsessor... trams tycker jag!!!

Ok, när jag var och handlade köpte jag en kexchoklad som jag ville ha till vinet nu på kvällen. Har inte ätit kexchoklad sen någon köpte en till mig för typ ett halvår sedan. Nu vet jag inte om mina smaklökar har ändrat färg och form, eller om det är Cloetta som har ändrat smak, men inte smakade det som vanligt... Blev väldigt förundrad över den annorlunda smaken, rent besviken kan jag säga. Finns det någon annan som har gjort samma upptäckt? Har de sparat in på det goda? Nä, det var en besvikelse, men lika bra det :( Ska inte ha någon mer, men sur är jag...

Jag skulle kunna klaga på mer saker idag känner jag, vet inte varför. Men nu är det så lyckligt att Hammarby vann sin match så jag låter udda vara jämt. Inte klaga mer för då förlorar de väl nästa...

Nu ska jag sova så jag orkar gå på sossarnas valborgs-hulle, eller vad det kallas, i morgon. Min kusin Sören ska hålla tal och ibland kallar plikten, vad vi än tycker... Men nu är det 10 år sedan jag träffade honom så det må väl vara hänt. Släkt är släkt hur vi än vrider och vänder på det :) Det ska bli kul att träffa honom igen :)

Natti 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Men hallå, ska politikerna inkräkta på vårt fina hedniska valborgsfirande nu också? Räcker det inte med första maj? ;)

2011-04-30 @ 12:05:27
URL: http://kristinosterberg.blogspot.com
Postat av: Ylva

Jag vet faktiskt inte om han är där i egenskap av sosse eller helt enkelt bara Bergkvara-bo... Det visar sig :) Kram

2011-04-30 @ 13:11:19
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: MaPa

Du ska lyssna på sossens tal, men har du flaggat för kungen?

2011-04-30 @ 16:18:31
Postat av: MaPa

Dessutom är det nog inte så att flickan i London skulle drillas utan prinsen fick nog vackert tigga och be i alla dessa år

2011-04-30 @ 16:21:03
Postat av: M E R E I

- Hoppas du får en bra valborg :)!

2011-04-30 @ 17:00:46
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Ylva

Maopa: Flaggan är hissad och snart åker jag och lyssnar på Sören... tror jag :) På TV sa de att den lilla prinsessan under tio års tid fått hjälp med allt möjligt för att klara "jobbet"... Men inte vet jag :) Kram

M E R E I : Tack det samma :)

2011-04-30 @ 17:19:22
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: MATILDA ROSQVIST 13 ÅR

hade du en bra valborg? :)

2011-05-01 @ 10:42:23
URL: http://matildays.blogg.se/
Postat av: Ylva

Hej Matilda, Nja... jag fick ju stanna hemma och ta hand om min förkylning så den var väl både bra och dålig. Nu hoppas jag bli bättre så jag kan gå ut och fixa lite på tomten. Hur var din Valborg? :)

2011-05-01 @ 11:04:40
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker