Mår så bra!

Varför har inte alla öppen spis? Kan livet bli mer rogivande ån med en sprakande brasa och ett glas rödvin?

                          

Nu har jag eldat i fem timmar och det börjar bli riktigt varmt och skönt. Ute är det +4 och det är ångigt runt munnen när jag andas. Men här inne är det varmt och skönt och kommer syster hit och klagar på att det är kallt får hon faktiskt klä på sig mer... eller ta ett glas vin till:)

Som vanligt är utsikten vi har här "breathtaking". Viserligen är buskar och träd ännu så länge ganska kala, men det knoppas överallt och det gröna börjar lysa igenom :) Solen har skinit hela kvällen, den sken fortfarande halv åtta ute på udden och det var frestande med ett kvällsdopp. Men jag hade förmodligen dött av det, jag får nog vänta typ två månader på badet.

                           
                                                             Den här vyn är svårslagen! 

Annars känner jag mig ganska årstids-desorienterad. När jag åkte till Thailand var det vinter och svinkallt här hemma. Sen hamnade jag mitt i värsta kvävande sommaren och njöt av varenda sekund. Nu när jag är hemma igen är det ganska kallt och på radion pratar de om hur våren kommer att se ut... Men va då våren??? Det har ju just varit sommar med +30 och subtropiska regn... Ganska förvirrande måste jag säga.

Nu ska jag sova första natten på landet för i år. I morgon kommer mina syskon och det ska bli kul att träffa dem:)

Jag mår riktigt riktigt bra :)

Sussa gott :)

  

Kommentarer
Postat av: MaPa

Hoppas att natten blev lika bra och inte svinkall. Kram

2011-04-15 @ 10:07:16
Postat av: Marie

Underbar utsikt, vilken fröjd! Kram!

2011-04-15 @ 15:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker