Bostadslös, billös och jacklös...

Nä, jag har inte slutat blogga. Det är bara lite stökigt just nu och all tid går åt till stt styra upp saker och ting.

Planeringen för min hemkomst var minutiös och okeyad av "ett stycke inblandad person" när jag åkte till Thailand. Ni vet, var jag skulle bo till det blev lagom varmt på landet, att det skulle finnas en nyinköpt bil som väntade på mig, jag skulle få hjälp med att få ner alla mina saker till landet... Ja, lite smått och gott och saker som är GANSKA viktiga när man landar klockan 07.00 och är jetleggad till tusen.

Som det ser ut nu så flyttar jag runt mellan mina vänner. Bilen lyser med sin frånvaro och min varma jacka hålls som gisslan nån stans ute i ödemarken. Med andra ord så fryser jag, sover illa och rullar endast med hjälp av mina inbygda bilringar. Men hellre det än att flytta hem till "ett stycke inblandad person", en person som gärna vill att det ska vara måndag hela veckan för att slippa oron inför vad tisdagen kan erbjuda. Nä, livet måste vara roligare än så, även jag just nu knappast har det speciellt roligt. 

Men jag säger som vanligt; Med hjälp av en fantastisk familj och underbara vänner fixar sig allt!!! 

Positiv som jag är så jag tror ju att varje dag ska vara DAGEN då jag hittar en bil så jag äntligen kan få komma till landet och packa upp allt mitt kaos. Just nu känns det som att kroppen jobbar för fullt fast jag egentligen bara sitter och dumglor på Blocket. Börjar känna mig ganska sliten av den här situationen. Men "min" bil dyker snart upp, det är jag säker på. Mina väskor, kassar och kartonger står färdigpackade och jag är redo att dra iväg så fort det bara går. Nu vill jag invänta våren på vårt underbara sommarställe och försöka hitta lite lugn och ro igen.  

Nä, nu måste jag kolla Blocket igen!

Tjingeling  






Kommentarer
Postat av: malin

Kör hårt Ylva! Det är jobbigt att vara beroende av en annan person!

2011-04-11 @ 13:04:10
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Ylva

Jag vet Malin. Men vi är väl alla beroende av varandra på ett eller annat sätt. Det var väl bara lite "otur" att han kraschade just nu när allt var tvunget att funka... Men snart är allt på plats och jag börjar nästa del på denna resa! Kram

2011-04-11 @ 15:48:23
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: MaPa

Vi hoppas arr det ordnar sig snart. Kram

2011-04-11 @ 15:52:00
Postat av: ann haupt

Välkommen "tillbaka" till bloggen. Har saknat dig här. Du hittar snart, bilen, jackan och ditt glada humör igen. Thats for sure

2011-04-11 @ 18:12:21
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Ylva

Maopa: Klart allt löser sig. Snart ses vi :) Kram



Ann: Bilen är hittad så det glada humöret har infunnit sig igen :) I`m Back!!!

2011-04-11 @ 23:55:39
URL: http://ylvanylander.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Ser att du verkligen var i behov av bilen :) hoppas allt blir bra på landet :)

2011-04-12 @ 12:15:47
URL: http://www.piratplatsen.se
Postat av: Ylva

Tack Christoffer :) Ja, nu kan det bara bli bättre. Japanen går som på räls och efter service ikväll hos Slave blir vi väl livsfarliga på E4:an :):):)

2011-04-12 @ 13:53:14
URL: http://ylvanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker