Kommer nog överleva

Idag har varit en bra dag för jag mår mycket bättre i min förkylning. Igår var det så illa att jag knappt trodde jag skulle överleva fram till nyårsafton, men nu känns det som att det finns hopp om livet.

Dessutom har jag i kväll visat lägenheten för några eventuella hyresgäster och jag tror jag har bestämt mig. Agnes och hennes två kompisar ska nog få ta hand om hemmet tills jag är tillbaka. Verkar vara tre bra och stabila "ungdomar" och varför gå och fundera på nåt som man egentligen inte vet hur det kommer att bli ändå. Jag går på magkänslan och slår till :)

Hellre att det är liv och rörelse och musik med tjejerna, än grabbarna som bara skulle "bo" här... som aaaaldrig skulle ta hit några vänner och som aaaaldrig skulle spela musik och som förmodligen aaalltid skulle lämna stan på helgerna. Nä, känns inge roligt...

... så jag väljer nog Agnes & compani :)

Har också hunnit med att packa två kartonger. Själva packningen är inte så jobbig, det är nog snarare planeringen som gör mig lite snurrig... Måste få ihop det där med svala kläder till Thailand och Villa Mangosteen, varma vårkläder när det blir dags för Ironside 48 och sen hyfsat svala kläder till den svenska sommaren. Kan ju inte direkt stolpa in här i lägenheten, när tjejerna har boat in sig, och rumstera om i garderoben... Det som inte ska användas under halvåret som kommer måste bort och ner och upp på vinden. 

Har just pratat med Janne och beställt en till packe med flyttkartonger. Trodde från början att det skulle bli typ fyra, fem stycken... men det kommer nog snarare bli närmare tjugo. Men var sjutton ska jag ställa alla???
 
Nä, nu är det dags för tandborsten och sen kudden.

Hej hopp :) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hmm, slit o släp..:)

2010-12-27 @ 22:19:21
Postat av: ann haupt

Ja 20 kartonger får du nog räkna med, det hade jag när jag hyrde ut min lägenhet i 6 månader. Trodde precis som du att det blir väl si så där 5-6 stycken. Ganska skönt ändå att man har en optimistisk syn eller ?

2010-12-28 @ 10:59:19
Postat av: Mamma

Din magkänsla brukar ju fungera så varför skulle det vara annorlunda den här gången.Vår källarvåning är som du vet stor och rymlig men det gäller ju att få hit allt också

2010-12-28 @ 11:51:12
Postat av: Carina

Det gör du rätt i, gå på magkänsla. Ja, felräkningar på kartonger gör man alltid. Man har så mycket saker som man inte vet om förren man flyttar. Det är som trolleri. Lycka till!

2010-12-28 @ 13:02:22
Postat av: Sara K

Klart du ska gå på din magkänsla, som sagt så har det fungerat förut.



Kram

2010-12-29 @ 16:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker