Mina kära listor


Vaknade av att det rasslade till brevlådan när DN trillade ner. Då började det Thailandsnurra lite i huvet så det var lika bra att ta fram boken med alla listor i, den som gör att jag har hyffsad koll på vad som ska göras inför resa och flytt. Huvudet går på högvarv emellanåt och det är väl ganska typiskt att den gör det när man ska försöka sova...när man får sova... måste sova för att orka hålla sig vaken fram till 12 i natt. Lite nyår vill jag i alla fall fira, även om det bara blir lite bubbel och sen bingen.

Men för att återkomma till mina listor så börjar de sätta sig och ser riktigt bra ut. Måste nog snart börja namna dem, inte som försäkringskassan med alla deras 137B-3 eller 73-9A, utan; att ta med till Thailand, att ta med till landet, att ta med till maopa, att ta med till Janne, att införskaffa, att ringa, måste göras (där finns nog bara en som är riktigt MÅSTE å det är tandläkare... fy fan!!!)att plocka undan inför ny hyresgäst... Har ni tips på fler listor får ni gärna höra av er. Det finns många sidor kvar i mitt block... :) 

Nu har jag dessutom börjat bocka av lite saker jag gjort på dessa listor. Känner mig nöjd varje gång jag gör något vettigt och igår blev jag dubbelnöjd. Var på Skandiabanken för att ansöka om ett bankomatkort till mitt kontot. Har bara varit slö och lat tidigare och inte orkat göra detta eftersom jag hade ett annat, på annan bank. Men nu stod det ju listan så... Fick då informationen att det inte kostar något att ta ut pengar på Scandiabankens kort utomlands. Kan ni tänka er? Här har man resa efter resa betalat typ 35 kronor varje gång swedbank-kortet varit inblandat. Det blir en himla massa pengar de har fått från alla bankomatuttag man gjort under åren, så tänk på det.

Nä, nu ska jag försöka få nån timmes skönhetssömn till.


 



 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var ju en lönande nyhet. Lycka till med tandläkaren.

2010-12-31 @ 14:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

eXTReMe Tracker